Няма как да я изпревари, щото каяка я създава. Дължината на вълната не зависи от размера на плавателният съд. Просто по-дългият ляга на две и повече вълни. По-късият се оказва в падината между две вълни и катери първата.vesko1234 написа:като се превиши корпусната скорост каяка започва да изпреварва първата вълна
Двигател за каяк ":D
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Вто Апр 14, 2009 14:49
- Местоположение: София
- дал Браво: 26 пъти
- получил Браво: 4 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
- vesko1234
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пон Апр 22, 2013 17:34
- Риболов: Морски риболов
- Местоположение: Varna
- дал Браво: 13 пъти
- получил Браво: 4 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Тъй де, не я изпреварва. Почва да се катери по първата вълна и вирва носа. Вирнатия нос потапя задницата. Подводното крило може да повдигне каяка и да има някаква полза. При всички положения захващането на мотора с крилото за каяка трябва да бъде доста здраво, за да не се откърти.
https://www.youtube.com/watch?v=3lffCqqluYI
https://www.youtube.com/watch?v=3lffCqqluYI
Ocean kayak Prowler 13
Gumotex Helios 2
Gumotex Helios 2
-
- Мнения: 390
- Регистриран на: Сря Ное 24, 2010 22:35
- Риболов: kayak fishing
- Местоположение: СЛИВЕН
- дал Браво: 78 пъти
- получил Браво: 227 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Като видях това видео и ми дойде идеята, че на каяка може да се поставят две крила под него отпред и отзад в отворите за отичане на водата. Така цялата тежест ще падне върху крилото /ще повдига каяка нагоре/, а захвата на двигателя няма да се натоварва. Крилото ще се монтира за отрицателно време и няма да се променя конструкцията или дупчи каяка. Целта не е каяка да лети във въздуха, защото ще е нестабилен, а просто ще го повдига леко за нивелация и по-малко съпротивление с водата. И кеф ти крило, кеф ти без крило... На който му се лети, ами нека си лети...
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 11:01
- Местоположение: Sofia
- дал Браво: 14 пъти
- получил Браво: 2 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Отдавна следя с интерес темата и да споделя теста който направих през седмицата. Каяк FeelFree Moken 13 Angler с мотор Minn Kota 30lb странично монтиран на стойка на задните държачи за въдици и акумулатор полутягов 70А. Общо тегло около 140 килца. Скороста която постига на 1 степен беше 2,8 до 3,2 в зависимост от вятъра, на 2 степен 4 -4,4. На 4 и 5 степен осезателно забиваше нос и не можеше да постигне повече от 10км/ч. Чудя се ако монтирам мотора на мястото на руля, все пак си едни десетина кила и ще промени центъра на тежестта, дали ще помогне за достигане на по-сериозна скорост.
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Вто Апр 14, 2009 14:49
- Местоположение: София
- дал Браво: 26 пъти
- получил Браво: 4 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Общо при водоизместващият режим има една скорост над която само се хаби мощност с много малък прираст на скоростта. С други думи навлизаме в областите на преходният режим. Та няма смисъл да се стремим да постигаме над десетте метра. При съдовете на подводни крила стоят по друг начин нещата
-
- Мнения: 390
- Регистриран на: Сря Ное 24, 2010 22:35
- Риболов: kayak fishing
- Местоположение: СЛИВЕН
- дал Браво: 78 пъти
- получил Браво: 227 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Колегата КАЯ е прав. За всеки каяк отделно, според конструкцията на дъното му трябва да се определи максимално допустимата разумна скорост при която се хаби разумно енергия. Обикновено каяците вирват нос, но ето има и такива, които го забиват. При първия вариант е по-лесно да се подобрят нещата, докато при втория е по-трудно. Това ще стане с подводно крило или стабилизатор, което ще се монтира на двигателя и когато той се прибере, няма да пречи на гребането. Такива стабилизатори продават и за бензиновите двигатели на лодките. С тях значително се подобрява скоростта и разхода на гориво при лодките, изправя се корпуса хоризонтално, намалява се съпротивлението с водата.
Ето ви 25 км/ч на педали и подводно крило: 20 км/ч на педали и подводни криле: 27 км/ч на гребла:
Ето ви 25 км/ч на педали и подводно крило: 20 км/ч на педали и подводни криле: 27 км/ч на гребла:
- RIMOHIT
- Мнения: 3911
- Регистриран на: Пон Юни 13, 2005 19:10
- Местоположение: Бургас-Стара Загора
- дал Браво: 40 пъти
- получил Браво: 26 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Виж хубаво , като увеличаваш оборотите на двигателя (съответно тягата) захвата на двигателя дали не се усуква .Твърде вероятно е да се е случило така. Тогава вектора на тягата няма да е хоризонтален а вирнат и като го разложиш на хоризонтална и вертикална сили ще се получи този ефект ... Тоест повдигаща сила в задната част , която забива предницата...Отдавна следя с интерес темата и да споделя теста който направих през седмицата. Каяк FeelFree Moken 13 Angler с мотор Minn Kota 30lb странично монтиран на стойка на задните държачи за въдици и акумулатор полутягов 70А. Общо тегло около 140 килца. Скороста която постига на 1 степен беше 2,8 до 3,2 в зависимост от вятъра, на 2 степен 4 -4,4. На 4 и 5 степен осезателно забиваше нос и не можеше да постигне повече от 10км/ч. Чудя се ако монтирам мотора на мястото на руля, все пак си едни десетина кила и ще промени центъра на тежестта, дали ще помогне за достигане на по-сериозна скорост.
hobie revolution 13
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 11:01
- Местоположение: Sofia
- дал Браво: 14 пъти
- получил Браво: 2 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Виж хубаво , като увеличаваш оборотите на двигателя (съответно тягата) захвата на двигателя дали не се усуква .Твърде вероятно е да се е случило така. Тогава вектора на тягата няма да е хоризонтален а вирнат и като го разложиш на хоризонтална и вертикална сили ще се получи този ефект ... Тоест повдигаща сила в задната част , която забива предницата... [/quote]
Благодаря за идеята. Силно се съмнявам да се огъва, по-скоро луфтовете в самият захват на мотора може да потдават. Утре ще го снимам това мое творение. Така ще е по прегледно и за другите.
Благодаря за идеята. Силно се съмнявам да се огъва, по-скоро луфтовете в самият захват на мотора може да потдават. Утре ще го снимам това мое творение. Така ще е по прегледно и за другите.
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Чет Дек 02, 2010 10:58
- Местоположение: София
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 1 път
Re: Двигател за каяк ":D
10 км/ч е перфектна скорост. Даже ми се струва висока за този мотор и каяк. Дори да ти е помагало течение или вятър пак е перфектна скорост.
Този мотор не е 10 кг, по скоро 6, 6 и малко. Едва ли ще повлияе особено на центъра на тежастта ако го монтираш при руля. Когато мотора е станично монтиран, той кара каяка да завие в противоположната посока. Това се компенсира с руля и ако мотора е много изнесен от централната ос се усеща напрежение в руля. Естествено при по висока скорост.
Тихомир е прав. При по висока скорост се получава такова усукване и мотора се вирва нагоре. Огъва се както тръбата така и подават всички съединения заради луфтовете в тях. Има и нещо друго. Ако мотора не е много потопен рамото на усукване е малко и самото усукване е малко. Но при по висока скорост зад стъблото на мотора(което е кръгло) са образува въздушен джоб и от там мотора засмуква въздух и започва да работи като миксер. Това налага да се потопи по-дълбоко за да се избегне, но в същото време се удължава рамото, а от там и усукването. Не очаквай чудеса при централен спрямо сегашния ти монтаж.
Този мотор не е 10 кг, по скоро 6, 6 и малко. Едва ли ще повлияе особено на центъра на тежастта ако го монтираш при руля. Когато мотора е станично монтиран, той кара каяка да завие в противоположната посока. Това се компенсира с руля и ако мотора е много изнесен от централната ос се усеща напрежение в руля. Естествено при по висока скорост.
Тихомир е прав. При по висока скорост се получава такова усукване и мотора се вирва нагоре. Огъва се както тръбата така и подават всички съединения заради луфтовете в тях. Има и нещо друго. Ако мотора не е много потопен рамото на усукване е малко и самото усукване е малко. Но при по висока скорост зад стъблото на мотора(което е кръгло) са образува въздушен джоб и от там мотора засмуква въздух и започва да работи като миксер. Това налага да се потопи по-дълбоко за да се избегне, но в същото време се удължава рамото, а от там и усукването. Не очаквай чудеса при централен спрямо сегашния ти монтаж.
Ocean Kayak Torque
- RIMOHIT
- Мнения: 3911
- Регистриран на: Пон Юни 13, 2005 19:10
- Местоположение: Бургас-Стара Загора
- дал Браво: 40 пъти
- получил Браво: 26 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
ГОспода , вижте какво ми попадна !
https://www.bixpy.com/product/
Top speed : 7 MPH (11 km/h)
Weight : 10 lb (4.6 kg) with battery and and Hobie® attachment cassette
Speeds : 10 speeds forward, 3 speeds reverse
Battery life: 1 hour of continuous use at top speed, or 2 to 6 hours of typical use
Motor dimensions: L: 11" (28 cm) • W: 3.15” (8 cm)
Battery dimensions: L: 9.25" (24 cm) • W: 8.5" (21.5cm) • H: 5.5" (14 cm)
Battery : Lithium Ion
Charge time : 4 hours
5V, 1A outlet for phone charging
12V, 3A outlet auxiliary power
Вие ще кажете дали е хубаво , че сте по наясно !
https://www.bixpy.com/product/
Top speed : 7 MPH (11 km/h)
Weight : 10 lb (4.6 kg) with battery and and Hobie® attachment cassette
Speeds : 10 speeds forward, 3 speeds reverse
Battery life: 1 hour of continuous use at top speed, or 2 to 6 hours of typical use
Motor dimensions: L: 11" (28 cm) • W: 3.15” (8 cm)
Battery dimensions: L: 9.25" (24 cm) • W: 8.5" (21.5cm) • H: 5.5" (14 cm)
Battery : Lithium Ion
Charge time : 4 hours
5V, 1A outlet for phone charging
12V, 3A outlet auxiliary power
Вие ще кажете дали е хубаво , че сте по наясно !
hobie revolution 13
-
- Мнения: 390
- Регистриран на: Сря Ное 24, 2010 22:35
- Риболов: kayak fishing
- Местоположение: СЛИВЕН
- дал Браво: 78 пъти
- получил Браво: 227 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
И аз да кажа мнението си:
Не, не си струва цената. Мисля параметрите са надути. С тоя малък двигател и винта с по-малък диаметър от двигателя /а трябва да е точно обратно/, ми се струва, че дори и да постигне скоростта, която му преписват, то няма да е от най-икономичните двигатели, защото личи, че е бързооборотен от диаметъра на винта. Ефективност се постига с ниска скорост на винта, но голям диаметър и стъпка /това от изследването на Торкидо/.
За каяци с педали е по-добре да се монтира малък двигател от 160 лв. с две перки на винта, да може да влиза през отвора, на мястото на педалите. Доста по-лесно и удобно е при тези каяци, защото и руля си седи на място. Аз мисля не е необходимо да се движи с повече от 5-6 км/ч, а един такъв малък двигател ще го постигне. От там насетне разхода на енергия не е пропорционален /линеен/. Нали ще се ползва предимно за тролинг, не за състезание или заместител на гребането. Кефа от каяка е гребането, натоварването, но целодневния тролинг дотяга, пренатоварва...и накрая завършва с капо ...и остава само гребането, т.е. същинската част.
Не, не си струва цената. Мисля параметрите са надути. С тоя малък двигател и винта с по-малък диаметър от двигателя /а трябва да е точно обратно/, ми се струва, че дори и да постигне скоростта, която му преписват, то няма да е от най-икономичните двигатели, защото личи, че е бързооборотен от диаметъра на винта. Ефективност се постига с ниска скорост на винта, но голям диаметър и стъпка /това от изследването на Торкидо/.
За каяци с педали е по-добре да се монтира малък двигател от 160 лв. с две перки на винта, да може да влиза през отвора, на мястото на педалите. Доста по-лесно и удобно е при тези каяци, защото и руля си седи на място. Аз мисля не е необходимо да се движи с повече от 5-6 км/ч, а един такъв малък двигател ще го постигне. От там насетне разхода на енергия не е пропорционален /линеен/. Нали ще се ползва предимно за тролинг, не за състезание или заместител на гребането. Кефа от каяка е гребането, натоварването, но целодневния тролинг дотяга, пренатоварва...и накрая завършва с капо ...и остава само гребането, т.е. същинската част.
- RIMOHIT
- Мнения: 3911
- Регистриран на: Пон Юни 13, 2005 19:10
- Местоположение: Бургас-Стара Загора
- дал Браво: 40 пъти
- получил Браво: 26 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Мен ми се видя , че на преордър цена от 1500 лева , да вземеш двигател , който тежи 4.5 кила с установката , батерията и управлението е доста добра сделка при положение , че коментирахте някакви литиевонезнам какви си батерии за хиляда пари . Нищо , че батерийката е слаба и държи час на максимална . Хареса ми и модулноста на системката , че става за доста неща.
Инак за сега съм далеч от тия неща , ама гледам , че усърдно копате в тази насока , та рекох , че може да ви е от полза.
А за перката нямам идея , при положение , че го водят джетов Има клипчета из нета ...
Инак за сега съм далеч от тия неща , ама гледам , че усърдно копате в тази насока , та рекох , че може да ви е от полза.
А за перката нямам идея , при положение , че го водят джетов Има клипчета из нета ...
hobie revolution 13
- vesko1234
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пон Апр 22, 2013 17:34
- Риболов: Морски риболов
- Местоположение: Varna
- дал Браво: 13 пъти
- получил Браво: 4 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
Тез скорости за нищо ги нямат. За 11км/ч трябва доста сериозна мощност за ситонтоп каяк. Аз имам чувството че максималните скорости и дистанция ги мерят при идеални условия- без човек в каяка и го управляват с дистанционното от лодка отзад. При такива условия може и да издържи 45мин на макс. скорост. Не ми се вярва 1кг батерия бута каяк 15км. Ето на това видео са сложили два такива мотора на хоби тандем. Каяка изобщо не е потънал, не прави вълна и човек не се вижда:
https://www.youtube.com/watch?v=E3LZ-gw9VaY
https://www.youtube.com/watch?v=E3LZ-gw9VaY
Ocean kayak Prowler 13
Gumotex Helios 2
Gumotex Helios 2
-
- Мнения: 390
- Регистриран на: Сря Ное 24, 2010 22:35
- Риболов: kayak fishing
- Местоположение: СЛИВЕН
- дал Браво: 78 пъти
- получил Браво: 227 пъти
Re: Двигател за каяк ":D
RIMOHIT, на джет задвижването никой не гледа параметъра ефективност, икономия, а се търси висока скорост, нищо, че кавитация колкото щеш. За нашите цели наблягаме на други параметри.
Тези не дават никакви параметри на двигателя. Впрочем дават само ония, които нямат отношение към параметрите на двигателя и батерията - информация единствено за лапнишарани /каква скорост развивала стоката и колко време се зареждал акумулатора /. Колко издържала батерията е много относително понятие. Ако двигателя е маломощен ще издържа и 10 часа на максимална мощност. Ако им беше коректна рекламата щяха да изложат на показ всеки един параметър, както го правят Торкидо. На кой му се рискува да даде 1 500 лв. за нещо неизвестно, подозирам някакъв боклук?
Ако тръгне човек да си прави самоделен двигател няма да му излезе по-евтино ведно с литиевата батерия, но разликата в параметрите ще са спрямо този джет, като двигател на ЗАЗ и Блу Рей на Фолксваген. Възможностите също...
За тези, които не могат да се справят и не им се влагат пари в скъпо задвижване най-добрия вариант е да си вземат нещо евтино, за целите на тролинга ще им върши работа, като ще трябва да се примирят с малко по-голяма консумация на енергия, около 30-50%, за сметка на това пък в пъти по-евтино. При избора на коли е същата работа. Или човек си купува евтина кола, която гори на поразия, или скъп съвременен автомобил, който консумира два-три пъти по-малко, комфорта също.
Тези не дават никакви параметри на двигателя. Впрочем дават само ония, които нямат отношение към параметрите на двигателя и батерията - информация единствено за лапнишарани /каква скорост развивала стоката и колко време се зареждал акумулатора /. Колко издържала батерията е много относително понятие. Ако двигателя е маломощен ще издържа и 10 часа на максимална мощност. Ако им беше коректна рекламата щяха да изложат на показ всеки един параметър, както го правят Торкидо. На кой му се рискува да даде 1 500 лв. за нещо неизвестно, подозирам някакъв боклук?
Ако тръгне човек да си прави самоделен двигател няма да му излезе по-евтино ведно с литиевата батерия, но разликата в параметрите ще са спрямо този джет, като двигател на ЗАЗ и Блу Рей на Фолксваген. Възможностите също...
За тези, които не могат да се справят и не им се влагат пари в скъпо задвижване най-добрия вариант е да си вземат нещо евтино, за целите на тролинга ще им върши работа, като ще трябва да се примирят с малко по-голяма консумация на енергия, около 30-50%, за сметка на това пък в пъти по-евтино. При избора на коли е същата работа. Или човек си купува евтина кола, която гори на поразия, или скъп съвременен автомобил, който консумира два-три пъти по-малко, комфорта също.