Колеги, спрете да се "дърпате" и да си мерите .. пръчките.
Лодката изглежда добре, и като чета скоростните характеристики на 80стр, е добро изпълнение.
На втората лодка стола е наистина царски, по-хубав няма при всички лодки, които съм гледал.
Въпроси за първата лодка:
-какво е обзавеждането вътре и как е разпределено (използвано) пространството? Снимка?
-как се държи лодката при рязък завой (приемаме избягване на плаващо дърво, видяно в последният момент)?, с пълна скорост?
-Ако човек, 110кг, стъпи на единият борд, какво се случва?
Преди много години, когато от КЗ"Странджа" представяхме лодките за сертифициране пред ДИК, използвахме показаният способ. Дали сега някои от производителите прави такива тестове и да ги предлага на клиентите?
За спасителната лодка използвахме торби пясък. С подемен кран я обръщахме, при работещ двигател, за да видим нейната непотопяемост и възможност за самовъзстановяване.
https://www.youtube.com/watch?v=zu1PqOcnbq4
Решил съм и аз, след като ми построят лодката ЯЛ4, с моите допълнения за стабилност и непотопяемост, ще подходя по същият начин през лятото, когато е топла водата. Така ще има възможност да разбера статистически докъде ѝ се простират възможностите. А оттам и да знам докъде с нея може да бъдем един организъм.
Съветвам Геле (мисля, че се казва Ангел), да направи същите тестове. И да ги документира. И срещу дребни пари да наеме едно младо студентче, от ТУ-Варна, спец.Корабостроене, да му направи чертежите и да мине лодката пред ДИК. Така, ако я продава и се случи някое нещастие с пасажерите, следствие неправилна експлоатация от капитана, да си е "вързал" гащите. Ще избегне мотаенето по съдилища. Отговорността остава в ДИК, че е приел лодката, а това означава потулване на делото.
Визуално, на пръв поглед, лодката е добра. Мисля, че ще намери място на нашият пазар. Да, и зависи от цената, на която ще се предложи.
Забелязах, че през последните години, клиентите гледат към скоростните лодки. Гонят се километри/час, слагат се мощни двигатели, сменят се винтове, само за да има 2-5км отгоре. Скоростта е хубаво нещо, но стабилността е на първо място, защото е свързана с безопасността на пасажерите.