Страница 2 от 2

Re: Удавен двигател

Публикувано на: Пон Ное 28, 2011 11:59
от LVitchev
Ти това не го ли направи предварително ???

Re: Удавен двигател

Публикувано на: Пон Ное 28, 2011 13:09
от Булти
...да , първо тва напрайх , но смятам , че още веднъж ще е добре , то моя матор колко масло взима :D ...още веднъж благодаря на всички които се отзоваха :-D ...и накрая малко снимки :

Изображение

Изображение

Изображение

Re: Удавен двигател

Публикувано на: Съб Дек 03, 2011 11:43
от Булти
...начи пичове , от мен да знаете - две смени на маслото е по добре :!: ...втория път , маслото което изтече , с което мотора бе работил само десетина минути , въпреки , че бях източил предишното до капка ( тва с което се бе давил мотора ) , бе леко пресечено и мътно , побеляло . Намазах една бяла хартия с него и видях , че дори има и песъчинки :evil: . Сега е с чисто и ново масло , което смятам също да сменя по рано от предписанията :!:

Re: Удавен двигател

Публикувано на: Съб Дек 03, 2011 12:32
от Шморхи
Ми нали ти го писах бре. Няколко промивки за да си сигурен. Вярно, че зяносаш около литър масло, но по-добре, отколкото да зяносаш мотора.

Re: Удавен двигател

Публикувано на: Сря Юли 14, 2021 10:11
от raykovski
Здравейте,

Първо да благодаря за прекрасната и полезна тема.

Миналата седмица и аз се преобърнах с една платноходка на която имам закачен посоченият по-горе двигател.

Бих искал да обобщя и споделя стъпките които направих. В общи линии те се припокриват с написаното по-горе като пропуснах само впръскването на гориво в карбуратора със спринцовка.

та:
1. В рамките на един час занесох двигателя в къщи и му хвърлих един душ. За целта бях махнал само капака и го къпах отвсякъде около 10тина мин. Самият двигател отвътре е доста компактен и всичко е покрито с пластмасови кутии. Със сигурност разглобяване и промиване или пълно потапяне във вана би бил по-удачният вариант, но при мен прост душ мисля свърши работа.
2. Облях всичко с един флакон WD-40
3.Оставих го да изсъхне за около 3 часа навън, междувременно ходих да купя гаечни ключове и такъв за свещта, която махнах и впръсках WD40 в цилиндъра. Дръпнах стартера няколко пъти да изхвърли каквото има навън.
3. Огледах го, не видях нищо необичайно и се опитах да го запаля, като дори то не направи опит ( това можете да си го спестите). Смених бензина, като го източих през пробката на карбуратора. В този момент забелязах, че маслото, което преди беше бистро, помътня. така оставих всичко за следващият ден, тъй като беше късно.
4. На другият ден намерих само една, нечувана за мен марка масло с необходимите характеристики (10W-30) и я купих, като си поръчах и оригинално, което дойде след няколко дни, тъй като беше събота. Това при мен стана случайно и предвид обстоятелствата, но силно препоръчвам да си купите възможно най евтиното масло, тъй като ще ви се наложи да го сменяте доста. Та смених маслото.
5. Съгласно написаното по-горе по темата, свалих карбуратора, но ми се видя чист и не го разглобявах. Разклатих го, полях го с бензин, духах с една помпа насам на там, но дори една песъчинка не излезе. да отбележа само, че се преобърнах на дълбоко. Мачтата е 5-6 метра и като се обърна не опираше на дъно. Може би това е причината да няма пясък и миди както при колегата.
6. Монтирах всичко и напръсках със спрей с бяла грес всеки елемент, който се свързва с друг, лагерува, контактва и т.н.
7. Отворих капачката на резервоара и го надух с уста няколко пъти, така че бензинът да навлезе по всички тръби и карбуратора.
8. Запалих мотора. Не запали много лесно, може би от 4-5 дръпки, но запали гладко и държеше стабилни ниски обороти.
9. Поработи общо 5 мин на празен ход (2+3 мин) и маслото стана като мляко с какао на цвят и го смених отново.
10. Следващото масло го карах около 30 мин. (аз мотора го ползвам само за излизане и влизане в кея) и го смених. Беше по-бистро от предишното, по-тъмно на цвят и по-прозрачно, но далеч от това както трябва. Смених го отново.
11. Третото малко го карах също едно или две излизания, след което си изглеждаше като отработено масло, въпреки, че нямаше и 1 час работа. не беше черно, но и не и цвят амбър, какъвто трябва да бъде.
12. Междувременно, оригиналното масло, което бях поръчал беше дошло и го смених отново. Това прави общо 4 смени на маслото за час и половина работа.

В общи линии това е което предприех и за сега моторчето работи прилично. Надявам се да е за дълго. Ако има нещо ново, ще допиша тук да се знае.



Надявам се да не ви се налага де,