Двутактов или четиритактов
Така е гледах едно филмче май по дискавари за двама рибари с готина лодка.
Та те двамата си ловят рибка лафат си с екипа дето ги снима и изведнъж голям проблем свърши бирата.
След кратък размисъл единия вика няма проблеми вдига телефона и след 10 тина минути идва хеликоптер и една каса бира се носи на въжето под него
Та кой ти гледа некви си 50-100 долара за бензин на час
Който има пари за лодка има и пари за бензин.
Та те двамата си ловят рибка лафат си с екипа дето ги снима и изведнъж голям проблем свърши бирата.
След кратък размисъл единия вика няма проблеми вдига телефона и след 10 тина минути идва хеликоптер и една каса бира се носи на въжето под него
Та кой ти гледа некви си 50-100 долара за бензин на час
Който има пари за лодка има и пари за бензин.
За разхода мога само едно да кажа че резервоар от 12 литра с моята лодка 3.15м и мотор 2Т 8к.с. си клоьонкам два дена по Дунав и ми остава около 0.5 литра дори . Досега само веднъж ходих да дозареждам но не "гасих" моторчето два дена. Предполагам че нов 4Т мотор само душка бензина при подходяща комбинация с лодка разбира се!!!
- Чичо Том
- Мнения: 851
- Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 22:40
- Риболов: костур от лодка
- Местоположение: 3500гр.Берковица
- получил Браво: 3 пъти
- Обратна връзка:
Момчета хайде да не бъркаме мерките:Разхода се изчислява в
ГРАМОВЕ НА КОНСКА СИЛА НА ЧАС.Един литър бензин е около 750гр.
На Феликс не му е станал по икономичен двигателя-просто по-малко
конски сили е теглил от него.
Един пример ще Ви дам.Аз имам комби което харчи 8 литра на 100км
при 100км в час.Значи комбито харчи около 6.5кг.бензин на час.При
250гр.разход на К.С. се получава че за да се движи с тази скорост
му са нужни 26-28к.с.Двигателя е 90к.с. но при 100км.в час колата
тегли от него по-малко от една трета от максималната му мощност.
Същата работа е при Цецко.Той бръмчи два дена с 12 литра или
9кг.Ако за двата дена има общо 8 часа работа то часовия разход е
малко над килиграм и като знаем,че двутактов на ниски обороти
харчи не по малко от 400гр.на к.с. на час се получава ,че е теглил
от мотора около 2.5к.с.
www.lodki.start.bg
ГРАМОВЕ НА КОНСКА СИЛА НА ЧАС.Един литър бензин е около 750гр.
На Феликс не му е станал по икономичен двигателя-просто по-малко
конски сили е теглил от него.
Един пример ще Ви дам.Аз имам комби което харчи 8 литра на 100км
при 100км в час.Значи комбито харчи около 6.5кг.бензин на час.При
250гр.разход на К.С. се получава че за да се движи с тази скорост
му са нужни 26-28к.с.Двигателя е 90к.с. но при 100км.в час колата
тегли от него по-малко от една трета от максималната му мощност.
Същата работа е при Цецко.Той бръмчи два дена с 12 литра или
9кг.Ако за двата дена има общо 8 часа работа то часовия разход е
малко над килиграм и като знаем,че двутактов на ниски обороти
харчи не по малко от 400гр.на к.с. на час се получава ,че е теглил
от мотора около 2.5к.с.
www.lodki.start.bg
- Felix
- Мнения: 194
- Регистриран на: Нед Мар 04, 2007 18:46
- Местоположение: Хасково
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 8 пъти
Ба... си... Изведнъж колко сложно стана...
Аз съм объркал, като съм писал грамове за час. Навсякъде съм имал предвид милилитри и литри.
То добре Tedo го подкара на милилитри /час, ама кой да ти гледа...
Хубаво ми казваше мама навремето: - Завърши един капитански курс, моето момче..., ама аз я докарах само до лейтенант и после...
Изводите ми са емпирични, на базата на десетки излети. Бръмчим около 5-6 часа на риболов. Зареждаме на бензиностанцията (в литри). За един излет средно излиза с малкия двигател 1 – 1,5 литра, а с големия 4-4,5 литра.
Чисто на просто, като ги разделим, излиза около 100 милилитра на конска сила.
Може да сме малко неточни, но това ми излиза като разход при риболов, пък и какво е половин литър бензин между приятели...
Аз съм объркал, като съм писал грамове за час. Навсякъде съм имал предвид милилитри и литри.
То добре Tedo го подкара на милилитри /час, ама кой да ти гледа...
Хубаво ми казваше мама навремето: - Завърши един капитански курс, моето момче..., ама аз я докарах само до лейтенант и после...
Изводите ми са емпирични, на базата на десетки излети. Бръмчим около 5-6 часа на риболов. Зареждаме на бензиностанцията (в литри). За един излет средно излиза с малкия двигател 1 – 1,5 литра, а с големия 4-4,5 литра.
Чисто на просто, като ги разделим, излиза около 100 милилитра на конска сила.
Може да сме малко неточни, но това ми излиза като разход при риболов, пък и какво е половин литър бензин между приятели...
- Marco Polo
- Мнения: 10196
- Регистриран на: Пон Яну 29, 2007 14:40
- Риболов: Желязо, пластмаса и най-вече дървоТО! :D
- Местоположение: София
- получил Браво: 12 пъти
- Обратна връзка:
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: Пет Юли 13, 2007 12:11
- Местоположение: Добрич
- получил Браво: 1 път
Извинявам се, питането си го преместих в отделна тема: http://forum.fishing-mania.com/viewtopi ... 103#191103
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: Пет Юли 13, 2007 12:11
- Местоположение: Добрич
- получил Браво: 1 път
Знам че сравняването на 2-Т с 4-Т е трудна работа. Ако се реша на покупка в края на краищата почти сигурно ще взема мечтаната Хонда BF-20. Освен че е 20 коня, 4-Т и лек за мощността си - има и хубав дизайн. Единственото което ме бърка е теглото му от 46 кг - трудна работа за сам човек. Но май не и невъзможна, ако се ползва с количка.
Та онзи ден се загледах в една 2-Т Ямаха 15 к.с. И на външен вид доста по компактна от Хондата, а теглото - 37 кг. Но...самият факт че си идва с резрвоар от 25 л вече говори с каква скорост гълта горивото. Не съм рибар и идеята ми е да имам лодка, която да се държи като скутер. Тоест висока скорост и по-дълги преходи.
С Ямахата ще имам почти двоен разход спрямо Хондата. Сметката показва, че при пълна газ на 15-те коня ще консумира 6,75 л/час, а Хондата при същата мощност: 3,75 л/час. И ако на излизане в морето се кара примерно 6 часа и то все на пълна газ (теоретично) с Ямахата ще се изръся 81 лв за бензин, а с Хондата за същата мощност - 45 лв.
Ямахата е по-евтина, но след 40-50 излизания почва да става по-скъпа заради по-големият си разход на бензин. Или това е за по-малко от 2 години, ако през лятото почти всеки уикенд се излиза в морето.
Какво все пак ще ме посъветвате - кой избор е по-удачен?
Та онзи ден се загледах в една 2-Т Ямаха 15 к.с. И на външен вид доста по компактна от Хондата, а теглото - 37 кг. Но...самият факт че си идва с резрвоар от 25 л вече говори с каква скорост гълта горивото. Не съм рибар и идеята ми е да имам лодка, която да се държи като скутер. Тоест висока скорост и по-дълги преходи.
С Ямахата ще имам почти двоен разход спрямо Хондата. Сметката показва, че при пълна газ на 15-те коня ще консумира 6,75 л/час, а Хондата при същата мощност: 3,75 л/час. И ако на излизане в морето се кара примерно 6 часа и то все на пълна газ (теоретично) с Ямахата ще се изръся 81 лв за бензин, а с Хондата за същата мощност - 45 лв.
Ямахата е по-евтина, но след 40-50 излизания почва да става по-скъпа заради по-големият си разход на бензин. Или това е за по-малко от 2 години, ако през лятото почти всеки уикенд се излиза в морето.
Какво все пак ще ме посъветвате - кой избор е по-удачен?
- Tedo
- Вносител
- Мнения: 2333
- Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 17:07
- Местоположение: София
- получил Браво: 7 пъти
- Обратна връзка:
в морето да караш на пълна газ е трудна работа... особено с малко по-големи вълни...
аз със надуваема лодка 3.60м и 2Т 15кс с 2 човека глисирам на "старт"... скорост 20-22кмч За 6 часа каране това са 120км! Да не би да ходите толкова навътре за риба?
при последното "морско" каране на Каварна и 3-те дена изгорихме по 5 литра бензин /от кея до антените на Българево, че и малко по-натам/...
по мое мнение 20-ина кс мотор, особено 4Т е подходящ само за лодка с колесар, т.е. когато мотора не се монтира/демонтира за всяко излизане... това ако не искаи "Репарил гел" да ти е постоянно на нощното шкафче...
аз със надуваема лодка 3.60м и 2Т 15кс с 2 човека глисирам на "старт"... скорост 20-22кмч За 6 часа каране това са 120км! Да не би да ходите толкова навътре за риба?
при последното "морско" каране на Каварна и 3-те дена изгорихме по 5 литра бензин /от кея до антените на Българево, че и малко по-натам/...
по мое мнение 20-ина кс мотор, особено 4Т е подходящ само за лодка с колесар, т.е. когато мотора не се монтира/демонтира за всяко излизане... това ако не искаи "Репарил гел" да ти е постоянно на нощното шкафче...
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: Пет Юли 13, 2007 12:11
- Местоположение: Добрич
- получил Браво: 1 път
Тedo, така ме предупреждава и човека от Хонда (Selva го знае - Николай) - казва ми - тежък е! Но нали уж с количка ще го разнасям - надявам се това да спести малко от мъките.
Изкушава ме това, че BF-20 е най-лекият 4-Т с мощност 20 коня. От другите производители при тази мощност за 4-Т теглото гони 50 кг и нагоре. Приятелката ми обеща да ми помага. Та ако и тя поеме 10-тина кг от мотора - май ще се справям
Преди седмица в Приморско карах 3-местен джет Ямаха 110 кс, за 30 минути. Имаше вълни, така че скоростомера показваше максимум 35-40 км/ч. Достраша ме повече да напъвам, да не изхвърча от някоя вълна. Но тази скорост ми се стори предостатъчна за хубаво удоволствие от карането. Ако с 20-те коня на хондата успея да докарам над 30 км/ч - ще имам нещо почти като джет, което е идеята ми
Значи за същите пари мога да си взема сносен джет втора утотреба, но не знам какви магарии са му правени, какви скрити повреди, износвания и т.н. После за оригинален теглич трябва да дам 950 лв в сервиза на Тойота, а неоригинален не може да се сложи на колата ми.
А лодката и мотора ще са си нови, с гаранция...Надявам се с тази комбинация да постигна нещо приблизително на джет. Е, ще стане ли според вас?
Изкушава ме това, че BF-20 е най-лекият 4-Т с мощност 20 коня. От другите производители при тази мощност за 4-Т теглото гони 50 кг и нагоре. Приятелката ми обеща да ми помага. Та ако и тя поеме 10-тина кг от мотора - май ще се справям
Преди седмица в Приморско карах 3-местен джет Ямаха 110 кс, за 30 минути. Имаше вълни, така че скоростомера показваше максимум 35-40 км/ч. Достраша ме повече да напъвам, да не изхвърча от някоя вълна. Но тази скорост ми се стори предостатъчна за хубаво удоволствие от карането. Ако с 20-те коня на хондата успея да докарам над 30 км/ч - ще имам нещо почти като джет, което е идеята ми
Значи за същите пари мога да си взема сносен джет втора утотреба, но не знам какви магарии са му правени, какви скрити повреди, износвания и т.н. После за оригинален теглич трябва да дам 950 лв в сервиза на Тойота, а неоригинален не може да се сложи на колата ми.
А лодката и мотора ще са си нови, с гаранция...Надявам се с тази комбинация да постигна нещо приблизително на джет. Е, ще стане ли според вас?
- Tedo
- Вносител
- Мнения: 2333
- Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 17:07
- Местоположение: София
- получил Браво: 7 пъти
- Обратна връзка:
джетовете развиват доста повече от 40кмч при гладка повърхност...
моята лодка 3.60м с 15кс 2Т развива 29кмч /измерено с GPS/... достатъчно е да ти хвръкне шапката, ако не я държиш с ръка...
ПС: защо мислиш, че не може да се сложи неоригинален теглич? аз си бях слагал на Рено Меган за 200 долара, а в магазина искаха 650лв... и при това оригиналния се хваща само отзад, а не за гредите както "правения"
моята лодка 3.60м с 15кс 2Т развива 29кмч /измерено с GPS/... достатъчно е да ти хвръкне шапката, ако не я държиш с ръка...
ПС: защо мислиш, че не може да се сложи неоригинален теглич? аз си бях слагал на Рено Меган за 200 долара, а в магазина искаха 650лв... и при това оригиналния се хваща само отзад, а не за гредите както "правения"
-
- Мнения: 432
- Регистриран на: Съб Окт 28, 2006 14:55
- Местоположение: По света и в Бургас
- Обратна връзка:
Румене, с количката ще докараш двигателя до лодката, но трудното идва после-монтирането му на транеца и центроването. Лодката на суша ли ще бъде в момента на монтирането, на бетон,асфалт или пясък? Как ще я пуснеш на вода ако няма слип, колко човека ще помагат?...Забрави да вербуваш приятелката си за докер за повече от едно пускане и вдигане на лодката.
В техническото задание на тези двигатели няма изискване да са удобни за носене и монтиране "на ръце". Предполага се, че си купил гребенче за брадата си т.е. си имаш място в марината,там пък има малък кран и хора за тази цел. После с колесара вкарваш лодката по слипа или я пускат с кран и я вадиш в края на сезона или пък я вадиш след всеки излет и си стои в хангара под охрана и отбрана. Изтърсил си и някой лев на затрахователите, защото цялото това удоволствие струва куп пари. Всичко друго е импровизация за единични случаи или направо е египетски труд ако е системно упражнение.
Пълните ходове на море са силно ограничени като време. Обикновенно става въпрос за минути ход на високи/пределни обороти и после скоростта е съобразно височината на вълната и необходимостта от лавиране. Във всеки сучай плаваш с ниски скорости за да не паднеш от лодката. Остави изкушенията и купи този двигател,който наистина ще използваш пълноценно-няма смисъл да "носиш" няколко к.с. и допълнително тегло,които ще използваш рядко или никога.
Като искаш "нещо като джет" просто си наеми джет и го карай (или го купи). Ресурса на джета е сравнително малък,ремонтите са скъпи,кара се безмилостно...Не става. Или нов или нищо или огромен късмет.
Лодката със сигурност ще глисира и с двигател с по-малка мощност, но усещането е малко по-различно. Аналогията е да искаш от седан да изпиташ усещането от управлението на спортно купе. Не става. Проектирани са с различна функционалност. Или едното или другото. Компромисния вариянт е моторна яхта с джет и надувна лодка на палубата, но там пък бюджета отива на кино
Не забравяй,че покупната цена на играчката е само началото на разходите. Смятай честно.Ти плащаш масрафа.
В техническото задание на тези двигатели няма изискване да са удобни за носене и монтиране "на ръце". Предполага се, че си купил гребенче за брадата си т.е. си имаш място в марината,там пък има малък кран и хора за тази цел. После с колесара вкарваш лодката по слипа или я пускат с кран и я вадиш в края на сезона или пък я вадиш след всеки излет и си стои в хангара под охрана и отбрана. Изтърсил си и някой лев на затрахователите, защото цялото това удоволствие струва куп пари. Всичко друго е импровизация за единични случаи или направо е египетски труд ако е системно упражнение.
Пълните ходове на море са силно ограничени като време. Обикновенно става въпрос за минути ход на високи/пределни обороти и после скоростта е съобразно височината на вълната и необходимостта от лавиране. Във всеки сучай плаваш с ниски скорости за да не паднеш от лодката. Остави изкушенията и купи този двигател,който наистина ще използваш пълноценно-няма смисъл да "носиш" няколко к.с. и допълнително тегло,които ще използваш рядко или никога.
Като искаш "нещо като джет" просто си наеми джет и го карай (или го купи). Ресурса на джета е сравнително малък,ремонтите са скъпи,кара се безмилостно...Не става. Или нов или нищо или огромен късмет.
Лодката със сигурност ще глисира и с двигател с по-малка мощност, но усещането е малко по-различно. Аналогията е да искаш от седан да изпиташ усещането от управлението на спортно купе. Не става. Проектирани са с различна функционалност. Или едното или другото. Компромисния вариянт е моторна яхта с джет и надувна лодка на палубата, но там пък бюджета отива на кино
Не забравяй,че покупната цена на играчката е само началото на разходите. Смятай честно.Ти плащаш масрафа.
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: Пет Юли 13, 2007 12:11
- Местоположение: Добрич
- получил Браво: 1 път
Tedo, от сервиза на Тойота мислиха над въпроса ми за теглич и ми отговориха, че конкретно за Авенсис трябвало да е оригиналният, друг не ставал.
Landy, лодката смятам да я пускам от пясък. Докарана на 1-2 метра от водата, монтирам мотора и бутвам. Няма ли да стане така? Лодката поне е лека - 39 кг.
ОК, BF-20 си е тежък мотор. Със същото тегло е BF-15. А BF-8 и BF-10 са само с 4 кг по леки - по 42 кг. Струва ли си да взимам BF-10 само заради тези 4 кг по-малко, но пък и наполовина по-маломощен. Нали идеята ми е да имам бърза лодка. Какво ще ме посъветваш в случая?
Landy, лодката смятам да я пускам от пясък. Докарана на 1-2 метра от водата, монтирам мотора и бутвам. Няма ли да стане така? Лодката поне е лека - 39 кг.
ОК, BF-20 си е тежък мотор. Със същото тегло е BF-15. А BF-8 и BF-10 са само с 4 кг по леки - по 42 кг. Струва ли си да взимам BF-10 само заради тези 4 кг по-малко, но пък и наполовина по-маломощен. Нали идеята ми е да имам бърза лодка. Какво ще ме посъветваш в случая?