Разликите в малките мотори
Re: Разликите в малките мотори
Шамане,ето тук се обясняват нещата и съм праФ,че октана определя детонациите,Висок октан=Големи вибрации,Нисък октан=Ниски вибрации в нашия случай за малките двигателчета за лодки!
"Октановото число е мярка за детонационната устойчивост на автомобилните бензини. Октановото число е условна единица и показва каква склонност към детонация има изпитваният образец, сравнена със склонностите към детонация на приети еталони. Еталоните са нормален хептан с приета склонност към детонация (октаново число) равна на 0 (нула) и изооктан с приета склонност към детонация (октаново число) равна на 100 (сто). От тези две химични вещества обемно се изготвят еталонни смеси с известно октаново число и на определена апаратура се сравнява склонността към детонация на тези смеси с изпитвания образец. Така се определя точното октаново число на образеца."
Сигурен съм,че с бензин 89-91октана тия двигателчета ще работят най-добре,но за съжаление вече ги нема! Така изчезнаха и 13,14 и 15цола гумите при новите коли,щот са евтини и печалбата е малка за монополите!
"Октановото число е мярка за детонационната устойчивост на автомобилните бензини. Октановото число е условна единица и показва каква склонност към детонация има изпитваният образец, сравнена със склонностите към детонация на приети еталони. Еталоните са нормален хептан с приета склонност към детонация (октаново число) равна на 0 (нула) и изооктан с приета склонност към детонация (октаново число) равна на 100 (сто). От тези две химични вещества обемно се изготвят еталонни смеси с известно октаново число и на определена апаратура се сравнява склонността към детонация на тези смеси с изпитвания образец. Така се определя точното октаново число на образеца."
Сигурен съм,че с бензин 89-91октана тия двигателчета ще работят най-добре,но за съжаление вече ги нема! Така изчезнаха и 13,14 и 15цола гумите при новите коли,щот са евтини и печалбата е малка за монополите!
Re: Разликите в малките мотори
Бат Борко,имам Ямаха2,5 на 270часа.За 6 часа тролене със скорост 3-3,2км./час ми харчи 0,9литра бензин.Лодката е ЯМ-2,65 .Товар 100-120кг.Понякога ако се случи да "влача"само срещу вятъра дига много малко разхода.При влаченето на "Сливърите"-4-4,3км./час изкарвам 5-5,2часа.КОЛЕГИ МНОГО Е ГРОЗНО ТОВА ВАШЕ ЗАЯЖДАНЕ.
Re: Разликите в малките мотори
Троли беше написал, че не е заяждане а просто спор. Не знам защо Marco Polo© не желае да пише, но доколкото разбирам има малък мотор и може да сподели от неговия опит в темата.
Немоем пи без мезе - болат ма забите
Re: Разликите в малките мотори
Сампо е много в час с моторетките,че ги ползува от повече години! В началото,като не разбирах и аз сипах В-пауъра да върви повече,ма не ми се получи номера,та споделям как са нещата реално да не се набутвате!Смятам,че ако се кара само на 98октана бензин,двигателчето ще се амортизира по-бързо!
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 1:07
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
- Риболов: спининг,тролинг
- Местоположение: гр.Шумен
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 18 пъти
Re: Разликите в малките мотори
Троли лекичко се е пооплел с октановото число, но иначе е прав че ако двигателя работи добре с 95 и няма детонации, няма да върви повече с 98 или 100октана.Октановото число е склонноста на бензина към самозапалване-детонация, при сгъстяването му и повишаване на температурата в горивната камера на двигателя.Колкото по голяма е стойноста му, толкова по трудно се самозапалва.В съвременните бензинови двигатели, степента на сгъстяване е висока, за да получим по голямо КПД и мощност от единица обем.Ако на такъв двигател сипем нискооктанов бензин, той ще се самозапалва преди да е подадена искрата от свеща.Автомобилните двигатели имат сензор в блока, който следи за тези детонации и веднага коригира предварението на запалването.Както се досещате, карбураторния четиритактов двигател за лодка няма как да има такъв сензор.Тоест при наливане на нискооктанов бензин, сами си носите отговорност, но производителя винаги се презастрахова, като пише minimum98.
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
Re: Разликите в малките мотори
Абсолютно точно.Октановото число е показател за детонационна устойчивост.svetoslav7704 написа:Троли лекичко се е пооплел с октановото число, но иначе е прав че ако двигателя работи добре с 95 и няма детонации, няма да върви повече с 98 или 100октана.Октановото число е склонноста на бензина към самозапалване-детонация, при сгъстяването му и повишаване на температурата в горивната камера на двигателя.Колкото по голяма е стойноста му, толкова по трудно се самозапалва.В съвременните бензинови двигатели, степента на сгъстяване е висока, за да получим по голямо КПД и мощност от единица обем.Ако на такъв двигател сипем нискооктанов бензин, той ще се самозапалва преди да е подадена искрата от свеща.Автомобилните двигатели имат сензор в блока, който следи за тези детонации и веднага коригира предварението на запалването.Както се досещате, карбураторния четиритактов двигател за лодка няма как да има такъв сензор.Тоест при наливане на нискооктанов бензин, сами си носите отговорност, но производителя винаги се презастрахова, като пише minimum98.
Производителят пише минимум октаново число.А пък всеки си сипва каквото си реши.
Всеки случай от по-високооктанов бензин счупен двигател няма,а в обратния вариянт съм виждал много.Едно време на Жигулито като му сипеш 86 и аванса искаше да излезне през капака за да види кой серсемин тормози колицата,и на всичко отгоре като я покараш малко не иска да изгасне т.е. бензина се самозапалва без наличието на искра.
Е хайде със здраве.
Re: Разликите в малките мотори
Сега се върнете няколко реда по-нагоре и ако отново не разберете,какво е октаново число на бензина според Уикипедия,значи нещата са ви сложни!Хектана е с детонация 0,а Изооктана е с детонация 100! Когато имаме бензин от 100октана,значи детонацията е МАКСИМАЛНА,когато имаме 98октана,значи бензинът е съставен от 98%Изооктан+2%Хектан=2%ПО-МАЛКО ДЕТОНАЦИЯ!
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
- Риболов: спининг,тролинг
- Местоположение: гр.Шумен
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 18 пъти
Re: Разликите в малките мотори
Не чети само в Уикипедия, защото там са пропуснали да посочат какво значи по високото октаново число, а ти си го разбрал както на теб ти се иска.Има информация навсякъде само разгледай и ще разбереш за какво става въпрос.
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
- Риболов: спининг,тролинг
- Местоположение: гр.Шумен
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 18 пъти
Re: Разликите в малките мотори
Между другото при първоначалната дестилация на петрола се палучава бензин с октаново число 65-80октана.За да се повиши октана до необходимата стойност се прибавят добавки-антидетонатори.Освен това бензините могат да имат октаново число до 140, на пропан бутана е до 115, а на метана до 135.
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
- shaman
- Мнения: 3336
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:49
- Риболов: Спининг, муха и от скоро кльонк с каяк :)
- Местоположение: Русе
- дал Браво: 213 пъти
- получил Браво: 462 пъти
- Обратна връзка:
Re: Разликите в малките мотори
Количествено устойчивостта на бензините към детонация се оценява по октановата скала и се характеризира с октановото число. Октановото число е показател за качеството на моторното гориво по отношение на детонация при горенето му. Детонационното число на несклонния към детонация изооктан (2,2,4-триметилпентан) е прието за 100, а на много леснодетониращия n-хептан за 0. Изпробваният образец гориво се сравнява по устойчивост към детонация със смес от тези два въглеводорода. Така бензинът АИ-93 има същата устойчивост към детонация, както и сместа от 93% изооктан и 7 % n-хептан.
За повишаване на октановото число към горивото се прибавят специални вещества антидетонатори.
За повишаване на октановото число към горивото се прибавят специални вещества антидетонатори.
--------------
http://www.starividri.org
http://www.starividri.org
Re: Разликите в малките мотори
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... f276b5e26a" onclick="window.open(this.href);return false;
И още малко инфо:
http://www.racing-fuels.net/octane.html" onclick="window.open(this.href);return false;
От това как ти си го разбрал излиза,че колкото е по малко октановото число на бензина,толкова по-добър е за двигателите.Така и понеже си се заблудил отиди в автосервиз КЪДЕТО РАБОТЯТ ГРАМОТНИ ХОРА за предпочитане е да имат познания в състезателните автомобили.Попитай тях и ще видиш какво ще ти отговорят и пак казвам ГРАМОТНИ защото има много лаици ,които ти дрънкат само глупости и работят на принципа проба грешка.boababa написа:Сега се върнете няколко реда по-нагоре и ако отново не разберете,какво е октаново число на бензина според Уикипедия,значи нещата са ви сложни!Хектана е с детонация 0,а Изооктана е с детонация 100! Когато имаме бензин от 100октана,значи детонацията е МАКСИМАЛНА,когато имаме 98октана,значи бензинът е съставен от 98%Изооктан+2%Хектан=2%ПО-МАЛКО ДЕТОНАЦИЯ!
И още малко инфо:
http://www.racing-fuels.net/octane.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Търговец
- Мнения: 16982
- Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 17:23
- Местоположение: Sofia
- дал Браво: 264 пъти
- получил Браво: 272 пъти
Re: Разликите в малките мотори
От това което съм чувал за извънбордовите двигатели е,че е по-добре да се карат с ниско октанов бензин за който са създадени всъщност.Не мога да споря,но не съм го чул от лаици а от тези,които потдържат двигателите......не споря,защото и не разбирам.
http://fishem.bg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ех,рибо рибо-какво да правя,като съм се родил рибар,а ти риба!
Ех,рибо рибо-какво да правя,като съм се родил рибар,а ти риба!
- shaman
- Мнения: 3336
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:49
- Риболов: Спининг, муха и от скоро кльонк с каяк :)
- Местоположение: Русе
- дал Браво: 213 пъти
- получил Браво: 462 пъти
- Обратна връзка:
Re: Разликите в малките мотори
Привет, Емо.Emo-83 написа:От това което съм чувал за извънбордовите двигатели е,че е по-добре да се карат с ниско октанов бензин за който са създадени всъщност.Не мога да споря,но не съм го чул от лаици а от тези,които потдържат двигателите......не споря,защото и не разбирам.
Всичко зависи от самия двигател.
Пример (ще говоря само за 2.5 конски сили двигатели):
Mercury, Mariner - 85cc
Tohatsu - 85.5cc
Yamaha - 72 cc
Suzuki - 68cc
Parsun (2.6коня) - 72 cc
Honda (2.3коня) - 57cc
Нормално е двигателите с по-голям обем да работят с бензин с по-малко октаново число - при тях компресията е по-малка.
Но Suzuki и Honda имат същата мощност с по-малък обем на двигателя. Това означава по-голяма компресия. Работа с голяма компресия и по-високоексплозивен бензин с по-малко октаново число е според мен опасна.
Най-добре е да се ползва точно бензина, който се препоръчва от производителя !
Въпреки, че не това беше спора ми с Троли, а твърдението му какво означава октановото число
--------------
http://www.starividri.org
http://www.starividri.org
-
- Търговец
- Мнения: 16982
- Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 17:23
- Местоположение: Sofia
- дал Браво: 264 пъти
- получил Браво: 272 пъти
Re: Разликите в малките мотори
Може и не споря.Мисля,че 95 си е екстра за всички двигатели.Що касае бившата ми двутактова Ямаха.....казаха,че била създадена за 86.Но то тук такъв бензин няма.В началото сипвах само високо октанов.После започнах 95 и не намирах разлика в работата.
Има доста неща за двигателите които не знаем.Например чух,че синтетиката е хубаво масло,но за високооборотни машини с голяма температура при работа на двигателите.А като се вземе предвид,че на нашите работната им температура е макс 55 градуса.....явно няма смисъл от нея.И се получава така,че е по добре да сменяш по-често маслото с обикновенно от колкото да караш по-дълго със синтетика.При тези масла е най-важното добавката която предпазва от водата.
Мнението не твърдя,че е компетентно и трябва да се провери....да не подведа някой,макар да не вярвам.
Има доста неща за двигателите които не знаем.Например чух,че синтетиката е хубаво масло,но за високооборотни машини с голяма температура при работа на двигателите.А като се вземе предвид,че на нашите работната им температура е макс 55 градуса.....явно няма смисъл от нея.И се получава така,че е по добре да сменяш по-често маслото с обикновенно от колкото да караш по-дълго със синтетика.При тези масла е най-важното добавката която предпазва от водата.
Мнението не твърдя,че е компетентно и трябва да се провери....да не подведа някой,макар да не вярвам.
http://fishem.bg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ех,рибо рибо-какво да правя,като съм се родил рибар,а ти риба!
Ех,рибо рибо-какво да правя,като съм се родил рибар,а ти риба!