Разликите в малките мотори

Няма значение дали го ловите от брега, от лодка на влачене или на кльонк, удари ли ... адреналинът е на макс ;)
boababa
ПОСТОЯНЕН БАН
ПОСТОЯНЕН БАН
Мнения: 3604
Регистриран на: Вто Фев 20, 2007 16:57
получил Браво: 10 пъти

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от boababa »

Шамане,ето тук се обясняват нещата и съм праФ,че октана определя детонациите,Висок октан=Големи вибрации,Нисък октан=Ниски вибрации в нашия случай за малките двигателчета за лодки!
"Октановото число е мярка за детонационната устойчивост на автомобилните бензини. Октановото число е условна единица и показва каква склонност към детонация има изпитваният образец, сравнена със склонностите към детонация на приети еталони. Еталоните са нормален хептан с приета склонност към детонация (октаново число) равна на 0 (нула) и изооктан с приета склонност към детонация (октаново число) равна на 100 (сто). От тези две химични вещества обемно се изготвят еталонни смеси с известно октаново число и на определена апаратура се сравнява склонността към детонация на тези смеси с изпитвания образец. Така се определя точното октаново число на образеца."
Сигурен съм,че с бензин 89-91октана тия двигателчета ще работят най-добре,но за съжаление вече ги нема! :cry: Така изчезнаха и 13,14 и 15цола гумите при новите коли,щот са евтини и печалбата е малка за монополите! :cry: :wink:
petervo
Мнения: 50
Регистриран на: Сря Дек 12, 2007 18:58
Местоположение: Sofia

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от petervo »

Бат Борко,имам Ямаха2,5 на 270часа.За 6 часа тролене със скорост 3-3,2км./час ми харчи 0,9литра бензин.Лодката е ЯМ-2,65 .Товар 100-120кг.Понякога ако се случи да "влача"само срещу вятъра дига много малко разхода.При влаченето на "Сливърите"-4-4,3км./час изкарвам 5-5,2часа.КОЛЕГИ МНОГО Е ГРОЗНО ТОВА ВАШЕ ЗАЯЖДАНЕ.
Аватар
Бат Борко
Мнения: 17
Регистриран на: Вто Авг 28, 2012 18:57

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от Бат Борко »

Троли беше написал, че не е заяждане а просто спор. Не знам защо Marco Polo© не желае да пише, но доколкото разбирам има малък мотор и може да сподели от неговия опит в темата.
Немоем пи без мезе - болат ма забите
boababa
ПОСТОЯНЕН БАН
ПОСТОЯНЕН БАН
Мнения: 3604
Регистриран на: Вто Фев 20, 2007 16:57
получил Браво: 10 пъти

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от boababa »

Сампо е много в час с моторетките,че ги ползува от повече години! :wink: В началото,като не разбирах и аз сипах В-пауъра да върви повече,ма не ми се получи номера,та споделям как са нещата реално да не се набутвате!Смятам,че ако се кара само на 98октана бензин,двигателчето ще се амортизира по-бързо! :wink:
valeri_1914@abv.bg
Мнения: 91
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 1:07

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от valeri_1914@abv.bg »

Еееее какви глупости сте написали и двамата спорещи.
svetoslav7704
Мнения: 326
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
Риболов: спининг,тролинг
Местоположение: гр.Шумен
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 18 пъти

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от svetoslav7704 »

Троли лекичко се е пооплел с октановото число, но иначе е прав че ако двигателя работи добре с 95 и няма детонации, няма да върви повече с 98 или 100октана.Октановото число е склонноста на бензина към самозапалване-детонация, при сгъстяването му и повишаване на температурата в горивната камера на двигателя.Колкото по голяма е стойноста му, толкова по трудно се самозапалва.В съвременните бензинови двигатели, степента на сгъстяване е висока, за да получим по голямо КПД и мощност от единица обем.Ако на такъв двигател сипем нискооктанов бензин, той ще се самозапалва преди да е подадена искрата от свеща.Автомобилните двигатели имат сензор в блока, който следи за тези детонации и веднага коригира предварението на запалването.Както се досещате, карбураторния четиритактов двигател за лодка няма как да има такъв сензор.Тоест при наливане на нискооктанов бензин, сами си носите отговорност, но производителя винаги се презастрахова, като пише minimum98.
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
nik_ivo
Мнения: 43
Регистриран на: Нед Мар 11, 2012 19:57
Риболов: Всякакъв

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от nik_ivo »

svetoslav7704 написа:Троли лекичко се е пооплел с октановото число, но иначе е прав че ако двигателя работи добре с 95 и няма детонации, няма да върви повече с 98 или 100октана.Октановото число е склонноста на бензина към самозапалване-детонация, при сгъстяването му и повишаване на температурата в горивната камера на двигателя.Колкото по голяма е стойноста му, толкова по трудно се самозапалва.В съвременните бензинови двигатели, степента на сгъстяване е висока, за да получим по голямо КПД и мощност от единица обем.Ако на такъв двигател сипем нискооктанов бензин, той ще се самозапалва преди да е подадена искрата от свеща.Автомобилните двигатели имат сензор в блока, който следи за тези детонации и веднага коригира предварението на запалването.Както се досещате, карбураторния четиритактов двигател за лодка няма как да има такъв сензор.Тоест при наливане на нискооктанов бензин, сами си носите отговорност, но производителя винаги се презастрахова, като пише minimum98.
Абсолютно точно.Октановото число е показател за детонационна устойчивост.
Производителят пише минимум октаново число.А пък всеки си сипва каквото си реши.
Всеки случай от по-високооктанов бензин счупен двигател няма,а в обратния вариянт съм виждал много.Едно време на Жигулито като му сипеш 86 и аванса искаше да излезне през капака за да види кой серсемин тормози колицата,и на всичко отгоре като я покараш малко не иска да изгасне т.е. бензина се самозапалва без наличието на искра.
Е хайде със здраве. :fish3:
boababa
ПОСТОЯНЕН БАН
ПОСТОЯНЕН БАН
Мнения: 3604
Регистриран на: Вто Фев 20, 2007 16:57
получил Браво: 10 пъти

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от boababa »

Сега се върнете няколко реда по-нагоре и ако отново не разберете,какво е октаново число на бензина според Уикипедия,значи нещата са ви сложни!Хектана е с детонация 0,а Изооктана е с детонация 100! :idea: Когато имаме бензин от 100октана,значи детонацията е МАКСИМАЛНА,когато имаме 98октана,значи бензинът е съставен от 98%Изооктан+2%Хектан=2%ПО-МАЛКО ДЕТОНАЦИЯ! :wink:
svetoslav7704
Мнения: 326
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
Риболов: спининг,тролинг
Местоположение: гр.Шумен
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 18 пъти

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от svetoslav7704 »

Не чети само в Уикипедия, защото там са пропуснали да посочат какво значи по високото октаново число, а ти си го разбрал както на теб ти се иска.Има информация навсякъде само разгледай и ще разбереш за какво става въпрос. :lol:
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
svetoslav7704
Мнения: 326
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
Риболов: спининг,тролинг
Местоположение: гр.Шумен
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 18 пъти

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от svetoslav7704 »

Между другото при първоначалната дестилация на петрола се палучава бензин с октаново число 65-80октана.За да се повиши октана до необходимата стойност се прибавят добавки-антидетонатори.Освен това бензините могат да имат октаново число до 140, на пропан бутана е до 115, а на метана до 135. :idea:
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
Аватар
shaman
Мнения: 3336
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:49
Риболов: Спининг, муха и от скоро кльонк с каяк :)
Местоположение: Русе
дал Браво: 213 пъти
получил Браво: 462 пъти
Обратна връзка:

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от shaman »

Количествено устойчивостта на бензините към детонация се оценява по октановата скала и се характеризира с октановото число. Октановото число е показател за качеството на моторното гориво по отношение на детонация при горенето му. Детонационното число на несклонния към детонация изооктан (2,2,4-триметилпентан) е прието за 100, а на много леснодетониращия n-хептан за 0. Изпробваният образец гориво се сравнява по устойчивост към детонация със смес от тези два въглеводорода. Така бензинът АИ-93 има същата устойчивост към детонация, както и сместа от 93% изооктан и 7 % n-хептан.
За повишаване на октановото число към горивото се прибавят специални вещества антидетонатори.
--------------
http://www.starividri.org
nik_ivo
Мнения: 43
Регистриран на: Нед Мар 11, 2012 19:57
Риболов: Всякакъв

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от nik_ivo »

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... f276b5e26a" onclick="window.open(this.href);return false;
boababa написа:Сега се върнете няколко реда по-нагоре и ако отново не разберете,какво е октаново число на бензина според Уикипедия,значи нещата са ви сложни!Хектана е с детонация 0,а Изооктана е с детонация 100! :idea: Когато имаме бензин от 100октана,значи детонацията е МАКСИМАЛНА,когато имаме 98октана,значи бензинът е съставен от 98%Изооктан+2%Хектан=2%ПО-МАЛКО ДЕТОНАЦИЯ! :wink:
От това как ти си го разбрал излиза,че колкото е по малко октановото число на бензина,толкова по-добър е за двигателите.Така и понеже си се заблудил отиди в автосервиз КЪДЕТО РАБОТЯТ ГРАМОТНИ ХОРА за предпочитане е да имат познания в състезателните автомобили.Попитай тях и ще видиш какво ще ти отговорят и пак казвам ГРАМОТНИ защото има много лаици ,които ти дрънкат само глупости и работят на принципа проба грешка.
И още малко инфо:
http://www.racing-fuels.net/octane.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Emo-83
Търговец
Мнения: 16982
Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 17:23
Местоположение: Sofia
дал Браво: 264 пъти
получил Браво: 272 пъти

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от Emo-83 »

От това което съм чувал за извънбордовите двигатели е,че е по-добре да се карат с ниско октанов бензин за който са създадени всъщност.Не мога да споря,но не съм го чул от лаици а от тези,които потдържат двигателите......не споря,защото и не разбирам.
http://fishem.bg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ех,рибо рибо-какво да правя,като съм се родил рибар,а ти риба!
Аватар
shaman
Мнения: 3336
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:49
Риболов: Спининг, муха и от скоро кльонк с каяк :)
Местоположение: Русе
дал Браво: 213 пъти
получил Браво: 462 пъти
Обратна връзка:

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от shaman »

Emo-83 написа:От това което съм чувал за извънбордовите двигатели е,че е по-добре да се карат с ниско октанов бензин за който са създадени всъщност.Не мога да споря,но не съм го чул от лаици а от тези,които потдържат двигателите......не споря,защото и не разбирам.
Привет, Емо.
Всичко зависи от самия двигател.
Пример (ще говоря само за 2.5 конски сили двигатели):
Mercury, Mariner - 85cc
Tohatsu - 85.5cc
Yamaha - 72 cc
Suzuki - 68cc
Parsun (2.6коня) - 72 cc
Honda (2.3коня) - 57cc

Нормално е двигателите с по-голям обем да работят с бензин с по-малко октаново число - при тях компресията е по-малка.
Но Suzuki и Honda имат същата мощност с по-малък обем на двигателя. Това означава по-голяма компресия. Работа с голяма компресия и по-високоексплозивен бензин с по-малко октаново число е според мен опасна.

Най-добре е да се ползва точно бензина, който се препоръчва от производителя !

Въпреки, че не това беше спора ми с Троли, а твърдението му какво означава октановото число :)
--------------
http://www.starividri.org
Emo-83
Търговец
Мнения: 16982
Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 17:23
Местоположение: Sofia
дал Браво: 264 пъти
получил Браво: 272 пъти

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от Emo-83 »

Може и не споря.Мисля,че 95 си е екстра за всички двигатели.Що касае бившата ми двутактова Ямаха.....казаха,че била създадена за 86.Но то тук такъв бензин няма.В началото сипвах само високо октанов.После започнах 95 и не намирах разлика в работата.
Има доста неща за двигателите които не знаем.Например чух,че синтетиката е хубаво масло,но за високооборотни машини с голяма температура при работа на двигателите.А като се вземе предвид,че на нашите работната им температура е макс 55 градуса.....явно няма смисъл от нея.И се получава така,че е по добре да сменяш по-често маслото с обикновенно от колкото да караш по-дълго със синтетика.При тези масла е най-важното добавката която предпазва от водата.
Мнението не твърдя,че е компетентно и трябва да се провери....да не подведа някой,макар да не вярвам.
http://fishem.bg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ех,рибо рибо-какво да правя,като съм се родил рибар,а ти риба!
Публикувай отговор

Обратно към “Риболов на сом”