Не знам дали има смисъл да повтаряме неща, които сме дискутирали много пъти, но понеже няколко човека се обърнаха директно към нас ще си позволя да изложа още веднъж нашата позиция.Уважаеми вносители от Филстар ...
ДА - има разлика в цените на сонарите Humminbird в Америка и в Европа (в останалия свят извън Америка).
Първо - тази ситуация е малко нелогична и крайно неприятна и за нас (а със сигурност и за останалите дилъри извън Америка).
Второ - обсъждали сме неведнъж този въпрос с производителя, но политиката им си остава непроменена.
Ако трябва да търсим някакво логично обяснение, то със сигурност се крие във факта, че не можем дори да си представим реално мащабите на американския пазар. Това, което сме научавали като информация е, че само един от големите магазини там купува при една поръчка повече уреди отколкото цяла Европа за цяла година. Така че ясно защо протестите ни остават нечути.
Във всеки случай това важи не само за сонарите - не е ли също положението и с фотоапаратите, компютрите и дори колите?!
Ако забелязвате никой не споменава, че си е купил сонара от Гърция, Румъния, Германия или Англия. Ценовите равнища извън Америка са обусловени не от алчността на вносителите, а от политиката на фирмата производител.
Разбира се зад тази разлика в цените има и някои обективни различия - като липсата на метрична система, меню на български, по кратка гаранция ...
Това е нещо, което сме обяснявали много пъти, но разликата в цената пречи на много хора да го приемат и разберат. Непрекъснато получаваме препратени писма от производителя, в които колеги от България се опитват да си закупят по-евтин сонар, мислейки че само ние като вносители сме причината за разликата в цените.
Ето откъс от последния отговор, получен миналата седмица:
Понеже някой спомена и сервиза - нека не бъркаме желанието да купиш сонар на далавера с липста на сервиз в България. Когато правиш своя избор да закупиш сонар от Америка, директно избираш и риска от липса на сервиз. Сервиза на уредите Humminbird, закупени в България е много добре организиран, както могат да потвърдят малцината, на които им се е налагало да го ползват.Dear ...,
Please be advised that there are several differences between units offered in the US and Internationally.
International units offer multiple language options vs. English only for Domestic. International units also are metric vs. Imperial measurements.
There is a 2 years warranty offered for officially exported products. This warranty does not apply to US or North American (domestic) sales – the domestic warranty is much shorter – only nine months and in only in some cases twelve.
The “repair” / “return” policy requires the consumer who purchased the product (in the US or overseas) to return the faulty or malfunctioning unit to the point of sale where the product was originally purchased. If the product was purchased outside of your area, the unit needs to be sent back to the store where the purchase was actually made or to the warranty repair center where repair charges may apply. Shipping charges apply both ways for the account of the consumer.
The international warranty makes it possible for the consumer to return the product to the local dealer to process repairs. The dealer in turn files a claim with the local distributor. We usually provide prompt replacements at no extra charge and free of shipping charges (as part of regular reorders) – a more interesting proposition than shipping the product back to the States and then face “follow up” telephone calls and time zone differences to understand when the unit will be sent back to the purchaser. And needless to say, all shipping and repair charges must be prepaid by you.
И последно - за липста на информация. Ако някой наистина се е интересувал има доста такава и то на български.
Ето 2 линка като за начало:
http://www.humminbird.bg/
https://www.facebook.com/SonarHumminbird