Кит "НАПРАВИ СИ САМ" Максимайзер.
Публикувано на: Съб Дек 22, 2007 15:00
Ако някой се интересува предлагам и китове тип "направи си сам" МАКСИМАЙЗЕР.
Включват професионално направена (машинно) платка,частите, водозащитена кутийка и монтажна схема с
означените на нея напрежения, осцилограми и напътствия при настройката на схемата.Кита НЕ включва радиатор, кабели, щепсели,бутон за потенциометъра и принципна схема.Подходящ е за хора с добри познания по електроника.
Схемата управлява всякакви 12V постояннотокови двигатели,лампи,нагреватели и други с консумация до 120 Ампера.
Затоплянето на радиатора става при консумация от 30 ампера нагоре.
За консумация по-голяма от 70 ампера е необходим по-голям радиатор.
Моторите за лодки рядко дигат над 40 ампера.
Сглобена платка отдолу.
Сглобена платка отгоре
Завършено устройство с кутийката от кита.
Завършен вид в друга кутия (по-голяма).
Кратко описание за тези които не знаят какво е максимайзер:
Широчинно импулсно управление на постояннотоков електродвигател се нарича максимайзер.Позволява до 5 пъти по-дълго возене на средни обороти на двигателя!
Защо е ефективен?Моторите на Минкота ,които нямат вграден такъв имат реостатни намотки ,чрез които се получават скоростите.Тези намотки се нагряват и цялата тази топлинна енергия се разсейва във водата(А НАШИЯ АКУМУЛАТОР НЕ БИ ТРЯБВАЛО ДА НАГРЯВА ЯЗОВИРА, ЗА ДА АКТИВИЗИРА РИБАТА , А ТРЯБВА ДА БУТА ЛОДКАТА)
Топлинните загуби на реостатните намотки при 3-та скорост са около 40 процента от тока ,който е необходим за задвижване на двигателя при тази скорост,което никак не е малко.Максимайзера е най-ефективен при ниски и средни скорости на движение. При максимална скорост практически не работи,сиреч ако карате само на 5-та не ви е необходим(при 5 скорост реостатите не се включват и електромотора е директно зацепен към акумолатора)С Максимайзера получавате плавно регулиране на оборотите от 0 до максимум по този начин се подбира най-добрата скорост на игра на примамката.
Всичко което трябва да направите е да свържете максимайзера +и- на акомулатора и да включите двигателя към максимайзера с включения в максимайзера авариен включвател(авариен е, защото така е направен, че може да се включи по два начина: 1.през максимайзера; 2.директно(елиминира максимайзера).Това е подходящо за каране на максимална скорост 5 или при евентуален отказ на максимайзера(например изтърването му в язовира).
Обобщение:Максимайзера намалява рязко консумацията на ток при малки и средни скорости на движение.Импулсния характер на консумацията допълнително облекчава амумолатора.Надуваема лодка с надуваемо дъно 2.80 дължина и 44Ah обикновен акумулатор на средна скорост(влачене) с максимайзера може да се возите 4-5 часа без прекъсване преди да се наложи зареждане.За твърдите лодки това време е по-малко поради по-дъблбокото газене.При 100 амперчаса Варта Блу Пауър 13-14 часа за същата лодка двама човека и багаж.
Включват професионално направена (машинно) платка,частите, водозащитена кутийка и монтажна схема с
означените на нея напрежения, осцилограми и напътствия при настройката на схемата.Кита НЕ включва радиатор, кабели, щепсели,бутон за потенциометъра и принципна схема.Подходящ е за хора с добри познания по електроника.
Схемата управлява всякакви 12V постояннотокови двигатели,лампи,нагреватели и други с консумация до 120 Ампера.
Затоплянето на радиатора става при консумация от 30 ампера нагоре.
За консумация по-голяма от 70 ампера е необходим по-голям радиатор.
Моторите за лодки рядко дигат над 40 ампера.
Сглобена платка отдолу.
Сглобена платка отгоре
Завършено устройство с кутийката от кита.
Завършен вид в друга кутия (по-голяма).
Кратко описание за тези които не знаят какво е максимайзер:
Широчинно импулсно управление на постояннотоков електродвигател се нарича максимайзер.Позволява до 5 пъти по-дълго возене на средни обороти на двигателя!
Защо е ефективен?Моторите на Минкота ,които нямат вграден такъв имат реостатни намотки ,чрез които се получават скоростите.Тези намотки се нагряват и цялата тази топлинна енергия се разсейва във водата(А НАШИЯ АКУМУЛАТОР НЕ БИ ТРЯБВАЛО ДА НАГРЯВА ЯЗОВИРА, ЗА ДА АКТИВИЗИРА РИБАТА , А ТРЯБВА ДА БУТА ЛОДКАТА)
Топлинните загуби на реостатните намотки при 3-та скорост са около 40 процента от тока ,който е необходим за задвижване на двигателя при тази скорост,което никак не е малко.Максимайзера е най-ефективен при ниски и средни скорости на движение. При максимална скорост практически не работи,сиреч ако карате само на 5-та не ви е необходим(при 5 скорост реостатите не се включват и електромотора е директно зацепен към акумолатора)С Максимайзера получавате плавно регулиране на оборотите от 0 до максимум по този начин се подбира най-добрата скорост на игра на примамката.
Всичко което трябва да направите е да свържете максимайзера +и- на акомулатора и да включите двигателя към максимайзера с включения в максимайзера авариен включвател(авариен е, защото така е направен, че може да се включи по два начина: 1.през максимайзера; 2.директно(елиминира максимайзера).Това е подходящо за каране на максимална скорост 5 или при евентуален отказ на максимайзера(например изтърването му в язовира).
Обобщение:Максимайзера намалява рязко консумацията на ток при малки и средни скорости на движение.Импулсния характер на консумацията допълнително облекчава амумолатора.Надуваема лодка с надуваемо дъно 2.80 дължина и 44Ah обикновен акумулатор на средна скорост(влачене) с максимайзера може да се возите 4-5 часа без прекъсване преди да се наложи зареждане.За твърдите лодки това време е по-малко поради по-дъблбокото газене.При 100 амперчаса Варта Блу Пауър 13-14 часа за същата лодка двама човека и багаж.