Винт с 3 или 4 лопатки?
- itodorov
- Мнения: 184
- Регистриран на: Нед Юни 28, 2009 18:14
- Риболов: ...само с въдица
- Местоположение: София
- дал Браво: 1 път
- получил Браво: 12 пъти
Винт с 3 или 4 лопатки?
Здравейте колеги,
Моля по-знаещите да се изкажат, кой винт е по-добър - с три или с четири лопатки? Да приемем, че стъпката и на двата е еднаква.
Моля по-знаещите да се изкажат, кой винт е по-добър - с три или с четири лопатки? Да приемем, че стъпката и на двата е еднаква.
Американски форум - задаваш въпрос и ти отговарят.
Руски форум - задаваш въпрос, отговарят ти и на свой ред ти задават въпрос.
Български форум - задаваш въпрос и започват да ти обясняват, колко си тъп.
Руски форум - задаваш въпрос, отговарят ти и на свой ред ти задават въпрос.
Български форум - задаваш въпрос и започват да ти обясняват, колко си тъп.
- Булстарите
- Вносител
- Мнения: 2098
- Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 10:24
- Местоположение: Бургас
- дал Браво: 1 път
- получил Браво: 15 пъти
- Обратна връзка:
- itodorov
- Мнения: 184
- Регистриран на: Нед Юни 28, 2009 18:14
- Риболов: ...само с въдица
- Местоположение: София
- дал Браво: 1 път
- получил Браво: 12 пъти
Re: Винт с 3 или 4 лопатки?
Ами като цяло....
Щом на един и същи двигател, примерно 25кс, може да се сложи винт и с 3 или с 4 пера, каква ще е разликата с единия и с другия в динамичните показатели?
п.п. Примерно с единия ще излиза по-бързо на глисаж, но ще падне макс. скорост и обратно или с единия при едни и същи обороти ще гори по-малко и т.н.
Щом на един и същи двигател, примерно 25кс, може да се сложи винт и с 3 или с 4 пера, каква ще е разликата с единия и с другия в динамичните показатели?
п.п. Примерно с единия ще излиза по-бързо на глисаж, но ще падне макс. скорост и обратно или с единия при едни и същи обороти ще гори по-малко и т.н.
Американски форум - задаваш въпрос и ти отговарят.
Руски форум - задаваш въпрос, отговарят ти и на свой ред ти задават въпрос.
Български форум - задаваш въпрос и започват да ти обясняват, колко си тъп.
Руски форум - задаваш въпрос, отговарят ти и на свой ред ти задават въпрос.
Български форум - задаваш въпрос и започват да ти обясняват, колко си тъп.
- max
- Вносител
- Мнения: 3210
- Регистриран на: Чет Мар 05, 2009 15:24
- получил Браво: 11 пъти
- Обратна връзка:
Re: Винт с 3 или 4 лопатки?
Синият и виолетовият са 4 лопусни, а жълтият е три лопусен.
Казано накратко 4 лопусните имат по голяма производителност в ниските и средните обороти и по ниска максимална скорост. Ако двигателят работи на еднакви обороти (примерно 4500) с пропелер с еднаква стъпка и диаметър - с четирилопусният ще има около 10-15% по висока скорост отколкото с три лопусният. При максимални обороти обаче с три лопусният ще се движиш по бързо отколкото с 4 лопусният.
При твоят двигател няма смисъл да слагаш 4 лопусен
http://www.youtube.com/user/maxblue111
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
- Булстарите
- Вносител
- Мнения: 2098
- Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 10:24
- Местоположение: Бургас
- дал Браво: 1 път
- получил Браво: 15 пъти
- Обратна връзка:
Re: Винт с 3 или 4 лопатки?
За неговият няма и 4 лопусен Ама той си мисли вече за нов мотор.
При SpitFire загубата на максимална скорост е минимална, но за сметка на това глисажа е по-лесен (и на по ниски обороти)
http://www.mercurymarine.com/propellers ... /spitfire/" onclick="window.open(this.href);return false;
При SpitFire загубата на максимална скорост е минимална, но за сметка на това глисажа е по-лесен (и на по ниски обороти)
http://www.mercurymarine.com/propellers ... /spitfire/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tedo
- Вносител
- Мнения: 2333
- Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 17:07
- Местоположение: София
- получил Браво: 7 пъти
- Обратна връзка:
Re: Винт с 3 или 4 лопатки?
Споделяйки личен опит от моя F25ELPT, който ползвах 2 години и продадох преди 2 месеца, при една и съща стъпка Spitfire (4-лопусният) "вдига" лодката и ускорява по-бързо. С 11Р Black Max (3-лопусният) лодката ми трудно излизаше на глисаж с 3 човека, с 9.5Р Black Max с 4 човека глисираше без проблем. Със Spitfire 11Р стартирането е почти като с 9.5Р Black Max, а максималната скорост е 2-3кмч по-добра отколкото с 11Р Black Max, но моята лодка беше сравнително голяма за 25кс (за максимален мотор 50кс) и нямам наблюдения върху много лека лодка (за максимален мотор 25-30)...
- max
- Вносител
- Мнения: 3210
- Регистриран на: Чет Мар 05, 2009 15:24
- получил Браво: 11 пъти
- Обратна връзка:
Re: Винт с 3 или 4 лопатки?
Ами аз имам и за това го написах.
Аз ползвам лодка с инсталирана близо 30% по голяма мощност от препоръчаната от производителя. Със стандартен пропелер 13,1/4х17 максималната скорост беше 71км./ч. и излизах на глисаж от 0 за 2-3 секунди. С четирилопусен винт 13,7/8х15 излизам за по кратко време на глисаж и имам с 5км./ч. по висока скорост при 3500 оборота но максималната ми падна на 60км./ч. Понеже пропелера е раздвижен съм си правил проби и с по голяма стъпка но за пример на 17 пич максималната ми скорост падна на 52-53км./ч. , а излизането на глисаж се забави значително.
Мога да добавя само че:
преминаването от 3 на 4 лопусен винт изисква значителен резерв от мощност на двигателя
увеличаването на диаметъра на пропелера с 10% иска 20-30% по голяма мощност от двигателя
промяната на стъпката с един пич нагоре сваля максималните обороти с от 200 до 400 (в зависимост от лодката)
няма никакъв смисъл да взимате пропелер различен от стандартния за двигател под 25 коня (това с уговорката че съда не е специфичен или не се ползва с конкретна задача)
няма смисъл да слагате 4 лопусен винт ако не търсите икономия на гориво или повишаване на производителноста (примерно за водни ски или транспорт на товари)
няма "живо божество" на тази земя което да ви каже кой е най подходящият пропелер за вашият мотор и лодка освен ако не е тествал абсолютно същата комбинация преди това
ако искате да подобрите / ускорите излизането на глисаж се взима пропелер с по малка, а на с по голяма стъпка
ако лодката ви е тежка и имате достатъчна мощност е по добре да увеличите диаметъра вместо да намалявате стъпката - това осигурява повече теглителна сила без да променя значително скоростта
ако двигателят ви е малък(4-20 коня) няма да подобрите нещата ако сложите друг пропелер или хидрофол - доста често при такава промяна се получава обратен ефект
Горните данни да се считат все пак за ориентировъчни и личен опит
Аз ползвам лодка с инсталирана близо 30% по голяма мощност от препоръчаната от производителя. Със стандартен пропелер 13,1/4х17 максималната скорост беше 71км./ч. и излизах на глисаж от 0 за 2-3 секунди. С четирилопусен винт 13,7/8х15 излизам за по кратко време на глисаж и имам с 5км./ч. по висока скорост при 3500 оборота но максималната ми падна на 60км./ч. Понеже пропелера е раздвижен съм си правил проби и с по голяма стъпка но за пример на 17 пич максималната ми скорост падна на 52-53км./ч. , а излизането на глисаж се забави значително.
Мога да добавя само че:
преминаването от 3 на 4 лопусен винт изисква значителен резерв от мощност на двигателя
увеличаването на диаметъра на пропелера с 10% иска 20-30% по голяма мощност от двигателя
промяната на стъпката с един пич нагоре сваля максималните обороти с от 200 до 400 (в зависимост от лодката)
няма никакъв смисъл да взимате пропелер различен от стандартния за двигател под 25 коня (това с уговорката че съда не е специфичен или не се ползва с конкретна задача)
няма смисъл да слагате 4 лопусен винт ако не търсите икономия на гориво или повишаване на производителноста (примерно за водни ски или транспорт на товари)
няма "живо божество" на тази земя което да ви каже кой е най подходящият пропелер за вашият мотор и лодка освен ако не е тествал абсолютно същата комбинация преди това
ако искате да подобрите / ускорите излизането на глисаж се взима пропелер с по малка, а на с по голяма стъпка
ако лодката ви е тежка и имате достатъчна мощност е по добре да увеличите диаметъра вместо да намалявате стъпката - това осигурява повече теглителна сила без да променя значително скоростта
ако двигателят ви е малък(4-20 коня) няма да подобрите нещата ако сложите друг пропелер или хидрофол - доста често при такава промяна се получава обратен ефект
Горните данни да се считат все пак за ориентировъчни и личен опит
http://www.youtube.com/user/maxblue111
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
- Tedo
- Вносител
- Мнения: 2333
- Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 17:07
- Местоположение: София
- получил Браво: 7 пъти
- Обратна връзка:
Re: Винт с 3 или 4 лопатки?
колегата реши в крайна сметка да пробва новия мотор със SpitFire:
http://youtu.be/PBiy_opT2rQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Максималната скорост със 4-лопусен винт спада на максимални обороти спрямо 3-лопусен, но на неговата лодка тежаща 300+ кила /заедно с мотора и огромният акумулатор/ с двама души се съмнявам, че моторът ще достига максимални обороти...
Когато двигателят не е преоразмерен спрямо лодката и товара или оборотите не са максимално допустимите, по-добре е да се сложи SpitFire... Казано с прости думи, освен че ще "излиза" по-лесно, на нормални и подходящи за продължително каране обороти /4000-5000/, лодката ще е по-бърза... Да не говорим, че дори по язовирите невинаги има условия за максимална скорост /от ветровата вълна доста "друса"/...
http://youtu.be/PBiy_opT2rQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Максималната скорост със 4-лопусен винт спада на максимални обороти спрямо 3-лопусен, но на неговата лодка тежаща 300+ кила /заедно с мотора и огромният акумулатор/ с двама души се съмнявам, че моторът ще достига максимални обороти...
Когато двигателят не е преоразмерен спрямо лодката и товара или оборотите не са максимално допустимите, по-добре е да се сложи SpitFire... Казано с прости думи, освен че ще "излиза" по-лесно, на нормални и подходящи за продължително каране обороти /4000-5000/, лодката ще е по-бърза... Да не говорим, че дори по язовирите невинаги има условия за максимална скорост /от ветровата вълна доста "друса"/...
-
- Мнения: 541
- Регистриран на: Сря Окт 26, 2011 20:08
- дал Браво: 48 пъти
- получил Браво: 51 пъти
Re: Винт с 3 или 4 лопатки?
Колега, ако можеш да пробваш няколко пропилера и да си избереш сам е най-доброто решение! Аз имам Хонда 20 к.с. след няколко проби с 3 и 4 лопаткови пропилера (влючително и неръждаеми) си харесах един 3 лопатков със същата стъпка , диаметър и материал (алуминий) като 4 лопатковия оригинален. Разликата обаче е много-голяма! Поради по-малкото тегло на пропилера двигателя се развърта по-лесно и лодката излиза много лесно на глисаж. Максималната скорост падна от 40 км/ч на 38 км/ч, сиреч незначително. Разхода на гориво си остана същия. Двигателя се товари по-мако. Избор на пропилер е много тънък момент! Има разни таблици за избор на пропилер според типа на лодката и двигателя, но такива съм виждал само при вносители. Аз имах късмета вносителите да ми дадат да пробвам няколко вида и от тях да си харесам един. Иначе всичко което max е написал е вярно.
- itodorov
- Мнения: 184
- Регистриран на: Нед Юни 28, 2009 18:14
- Риболов: ...само с въдица
- Местоположение: София
- дал Браво: 1 път
- получил Браво: 12 пъти
Re: Винт с 3 или 4 лопатки?
Доволен съм от новия двигател - 45km/h.....
Американски форум - задаваш въпрос и ти отговарят.
Руски форум - задаваш въпрос, отговарят ти и на свой ред ти задават въпрос.
Български форум - задаваш въпрос и започват да ти обясняват, колко си тъп.
Руски форум - задаваш въпрос, отговарят ти и на свой ред ти задават въпрос.
Български форум - задаваш въпрос и започват да ти обясняват, колко си тъп.
-
- Мнения: 541
- Регистриран на: Сря Окт 26, 2011 20:08
- дал Браво: 48 пъти
- получил Браво: 51 пъти
Re: Винт с 3 или 4 лопатки?
Много добре! Ако и лесно излизаш на глисаж си 6 точки. Не забравяй от време на време да спираш и ловиш риба!
Поздрави
Поздрави
- Tedo
- Вносител
- Мнения: 2333
- Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 17:07
- Местоположение: София
- получил Браво: 7 пъти
- Обратна връзка:
Re: Винт с 3 или 4 лопатки?
За излизането на глисаж не съм чул някой да оспорва, че Spitfire-а е по-добър /при еднаква стъпка на 3- и 4-лопусни винтове/...
Re: Винт с 3 или 4 лопатки?
ммм да видим на моя Evinrude E-Tec 30HP колко ще му е максималната скорост хохохо
-
- Мнения: 344
- Регистриран на: Нед Мар 17, 2013 16:06
- Риболов: Риболов на хищници с изкуствени примамки.
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 9 пъти
Re: Винт с 3 или 4 лопатки?
Аз пък не се интересувам колко бързо може да върви лодката на максимални обороти, а колко бавно на минимални. С три лопусния винт на бавни обороти вървях по-бързо от колкото с четири лопусния. С четири лопусния мотора вдига по-високи обороти на пълна газ.
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: Вто Яну 28, 2014 16:22
- Риболов: от лодка-джиг,чернокоп
- Местоположение: поморие
- дал Браво: 15 пъти
- получил Браво: 2 пъти
Re: Винт с 3 или 4 лопатки?
имам mercury 15кс 4 такта и ми предстои смяна на винт.при тролинг кой е по правилния 3 или 4 опусния, лодката е цеца 200кг
когато,искаш да свършиш някаква работа,намираш начин,а когато не искаш намираш причина.