Страница 1 от 1

овъррън

Публикувано на: Пон Ное 03, 2014 20:16
от quietriot
Как се справяте с овър-ръновете ако нямате центробежна,натягате каст контрола ли?

Re: овъррън

Публикувано на: Пон Ное 03, 2014 20:37
от Ralitex
Ко каза, чи ни тъ разбрах? :lol:

Re: овъррън

Публикувано на: Пон Ное 03, 2014 21:34
от peshovec
Явно и магнитна няма (но може по-лесно да се сложи).
Cast controla и по-плавно замятане..
Дълго време бях така, докато разбера, че на една китайка са и объркали магнитите :-D

Sent from my LT28h using Tapatalk

Re: овъррън

Публикувано на: Пон Ное 03, 2014 21:50
от Д.Граховски
Ами аз съм с Ц4 и си я нагласям според примамката и замятам плавно и подпирам с палец. Мятам примамки от 20 до 100 грама на прилични диснтанции, а макарето го имам от 3 месеца.

Re: овъррън

Публикувано на: Пон Ное 03, 2014 23:05
от ivanpl
Васко, някак предусещам че не иде реч за ЛТЗ-ката нали :D

Пробвай с пръЗ :)
Иначе с прецизиране на силата и ъгъла на каста :tup:

Re: овъррън

Публикувано на: Вто Ное 04, 2014 0:11
от BornToDrink
Честно казано, центробежната толкова ми скопява дистанцията, че на практика не я ползвам.
В момента, в който сложа дори 1 пул и нещата стават доста.. "къси". :mrgreen:

По-натегнат тенсинг и както казаха колегите - пръстче. :lol:

Re: овъррън

Публикувано на: Вто Ное 04, 2014 8:26
от quietriot
Мерси за съветите на колегите, но явно трябва малко да поясняяяяя одавна не съм аджамия с кастинга или поне аз си мисля така хахаххахахахах :lol: .
Центробежната спирачка я дават по шаваке да работи в първоначалния момент и да ограничава първия ряз, а магнитната точно обратното дават я да работи при приводняване като забавя шпулата за да не превърти когато примамктата цопне във водата и да стане гнездо.
За колегата да поясня, че имам магнитни спирачки на повечето макари и центробежни на по малкото от тях на тези които имам центробежни е ясно че драма няма отварям още един пин и няма over-run, но с магнитните въпроса не стои така особено с тежките примамки, явно съм се разглезил и олабвам каст контрола много и почнах да с ехамаля за дистанция и става чудо, стрелям приммката литва шпулата се развърта и се чува едно пукаме ум да ти зайде и понеже съм с 60 либри плетеняк няма късане но паткането е зловещо е скъсах на Илба на Лео любомата и щях да целна Пешо по главата ма тогава много се раздадох. Това със биг шутъра.
За Ревото SX взех лека шпула на авал и там същата драма каквото и да метна при предишните настройки шпулата превърта и брада, а иначе на тръскане за настройка всичко си е нормално и не тръгва по бързо от нормалното, но явно после старта е титаничен и както навсякъде съм сложил японски отворени лагари на "Едо" , нищо че Милен вика, че били авек нещо си, а не авек друго си, но всичките ми макари се развъртат страшно добре.
Та това е, то е ясно че каст контрола ще се натяга ма да споделя викам.....

ммммммммм не мога да сложа пръст като гоням максимална дистанция и се хамаля колкото мога, тъпо е :mrgreen:

Re: овъррън

Публикувано на: Вто Ное 04, 2014 9:00
от bad_boy
quietriot написа:Мерси за съветите на колегите, но явно трябва малко да поясняяяяя ... ... сложил японски отворени лагари на "Едо" , нищо че Милен вика, че били авек нещо си, а не авек друго си, но всичките ми макари се развъртат страшно добре.
Та това е, то е ясно че каст контрола ще се натяга ма да споделя викам.....

ммммммммм не мога да сложа пръст като гоням максимална дистанция и се хамаля колкото мога, тъпо е :mrgreen:
Точно там е проблема според мен. Появата на овър-рънове е от това страшното развъртане на шпулата :D . Според мен върни си старите лагери и замятай правилно (не хамалската).Би ли споделил, за какъв чеп са ти тия лагери след като ще им туриш контра с каст контрола?

п.п. Появата на овър-ръновете зависи от два фактора аеродинамичността на примамката и начина на замятането й. От тях зависи как ще намалява кинетичната енергия на заметнатата примамка. В същото време слагайки "хубави'' лагери ти позволяваш на шпулата да запази голямата си скорост на въртене за по дълъг период от време. Това разминаване е големия проблем. Ако инженерите искаха това наемаше да слагат спирачки :D

п.п.2 Някои колеги карат по скъпия метод проба грешка. Това разбира се е за тяхна сметка, лошо е обаче, че подвеждат и други колеги.

Поздрави

Re: овъррън

Публикувано на: Вто Ное 04, 2014 9:28
от quietriot
Тончо, то е ясно, че ако не мятам хамалската и натегнна кастконтрола няма да има овъри ( преобръщания ). Идеята на питането ми е кой как е намерил златна среда и баланса ем да може да се гони и дистанция ем да не чуват пуканици и да летата блесни като куршуми, знаеш това е слабото място на кастинга заради спирачките губиш дистанция.

Иначе с японските лагери нензнм дали съм дигнал дистанцията за см,етка на корейските ако са били корейски на абу-тата, но поне са полесно за обслужване миеш с мелио и мажеш и си готов.
П>П
Ванка с LTZ нямам никакви драми дори мисля да взема и новия че при Казу имам едни 100$ депозит за един кардиф, който явно шимано няма да произведе никога пък гледам пак му е съпер цената.
http://jpangler.com/index.php/reel/abu/ ... d-7-l.html" onclick="window.open(this.href);return false;
или това
http://jpangler.com/index.php/reel/abu/ ... 1-mag.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: овъррън

Публикувано на: Пон Юли 27, 2015 10:35
от quietriot
Сега докато си пиех ракията на дунава и се опитвах да хвърля с лека шпула тежка примамка, не особено лятащ воблер ама 15 грама без овъррън и без да ми страна дистанцията ми дойде прозрение, леките шпули са само за леки примамки с тежките става овъррън веднага при нормални настройки , които със стандартната шпула няма да станат заради теглото и по малката инерция. Проста физика ма кой да мисли на сухо, а сега кайсиевата свърши работа.
Така, че ако си купите лека шпула това ще помогне да хвърляте примамки с по малтък грамаж комфортно и ще ви затрудни с тежки или тях ще си ги мятата с нормалната шпула.