Истината за магнитните спирачки
Публикувано на: Вто Ное 25, 2014 14:04
Наскоро с потрес разбрах, че принципа на работа на така наречените "Магнитни спирачки" не е такъв, какъвто аз лично смятах.
Оказва се, че по шпулата няма нищо пряко магнитно зависимо което да взаимодейства със спирачния блок на мултипликатора. До този извод стигнахме с Юри след опит за лек тунинг на магнитния блок. След доста проби и експерименти, които направихме с моето LT, от оригиналната подредба на полюсите +/- нямаше и следа, та го помолих да провери неговото и бях потресен след като ми каза, че магнита не се лепи никъде по шпулата не бях обърнал внимание на този факт.
Няколко дена ме човъркаше, как аджеба става тая магия. Оказва се че все пак има нАучно обяснение, чрез закона на Ленц и Eddy currents(Фуко течения) са виновни.
Направих си следните експерименти -
1. каст контрола на много бавно падане, тежест 4 гр, спускане 150 см.
- магнитите на минимум - леко прогресивно спускане
- магнитите на максимум - плавно, бавно и с постоянна скорост спускане
2. каст контрола на 0(само обран луфта на шпулата), магнитите на 7/8 от максимума, тежест 4 гр.
- при спускане от 50 см - 1-2 паразитни(беклеш) оборота на шпулата
- при спускане над 150 см - мигновено спиране заради по-високата скорост и по-силното поле, което генерира шпулата.
Такива бяха и резултатите от риъл уърлд тестовете на ъпгрейда на магнитите - може да се мята спокойно с каст контрол = 0 ... но с "по-деликатна" техника.
Интересно ще е, ако по контактуващата страна на щпулата има по-перфектен проводник от алуминия ...
Също и защо BFS тунинг китове за Aldebaran, Metaniumu и т.н. на ZPI вървят в комплект магнитен блок
Всичко до тук се отнася основно за постоянни магнитни спирачки, излиза че magForce на Дайва пази само от овъррънове, само при висока скорост на шпулата, а когато въртенето намалее, прирачката почти не работи. За лонг кастове с НЕлеки примамки вероятно е по-добре и на теория би трябвало да се постигат по-добри дистанции, но за свръхлеки примамки и 0 каст контрол ?
Същото важи и за центрофугите, "бездействат" в последната част от каста, когато шпулата трябва да спре.
Единстрено, не ми се връзва как смятаната за черешката на тортата в BFS - Daiwa T3 AIR успява да работи със свръхлеките примамки ...
Оказва се, че по шпулата няма нищо пряко магнитно зависимо което да взаимодейства със спирачния блок на мултипликатора. До този извод стигнахме с Юри след опит за лек тунинг на магнитния блок. След доста проби и експерименти, които направихме с моето LT, от оригиналната подредба на полюсите +/- нямаше и следа, та го помолих да провери неговото и бях потресен след като ми каза, че магнита не се лепи никъде по шпулата не бях обърнал внимание на този факт.
Няколко дена ме човъркаше, как аджеба става тая магия. Оказва се че все пак има нАучно обяснение, чрез закона на Ленц и Eddy currents(Фуко течения) са виновни.
Такова Eddy current създава всеки проводник(conductor) като алуминий, мед, сребро и т.н. и колкото по-висока е скоростта на въртене на шпулата, толкова полето създадено от алуминиевата шпула е по-голямо.http://en.wikipedia.org/wiki/Eddy_current написа:By Lenz's law, an eddy current creates a magnetic field that opposes the magnetic field that created it, and thus eddy currents react back on the source of the magnetic field. For example, a nearby conductive surface will exert a drag force on a moving magnet that opposes its motion, due to eddy currents induced in the surface by the moving magnetic field
Направих си следните експерименти -
1. каст контрола на много бавно падане, тежест 4 гр, спускане 150 см.
- магнитите на минимум - леко прогресивно спускане
- магнитите на максимум - плавно, бавно и с постоянна скорост спускане
2. каст контрола на 0(само обран луфта на шпулата), магнитите на 7/8 от максимума, тежест 4 гр.
- при спускане от 50 см - 1-2 паразитни(беклеш) оборота на шпулата
- при спускане над 150 см - мигновено спиране заради по-високата скорост и по-силното поле, което генерира шпулата.
Такива бяха и резултатите от риъл уърлд тестовете на ъпгрейда на магнитите - може да се мята спокойно с каст контрол = 0 ... но с "по-деликатна" техника.
Интересно ще е, ако по контактуващата страна на щпулата има по-перфектен проводник от алуминия ...
Също и защо BFS тунинг китове за Aldebaran, Metaniumu и т.н. на ZPI вървят в комплект магнитен блок
Всичко до тук се отнася основно за постоянни магнитни спирачки, излиза че magForce на Дайва пази само от овъррънове, само при висока скорост на шпулата, а когато въртенето намалее, прирачката почти не работи. За лонг кастове с НЕлеки примамки вероятно е по-добре и на теория би трябвало да се постигат по-добри дистанции, но за свръхлеки примамки и 0 каст контрол ?
Същото важи и за центрофугите, "бездействат" в последната част от каста, когато шпулата трябва да спре.
Код за потвърждение: Избери целия код
с написаното по-горе не целя заяждане и не твърдя че е 100% вярно - просто тълкувам физични закони :D