Страница 1 от 1

Daiwa 12 Luvias 2004 Japan

Публикувано на: Пет Май 31, 2019 8:37
от KGramatikov
Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на DAIWA.

Daiwa 12 Luvias 2004 Japan

Тази макара пристигна при мен за профилактика, преди началото на сезона.

Макарата е изключително лека за размера си.

В нея има алуминиева втулка, която може да бъде заменена с лагер, защото при развъртане на аванса, има триене.

На оста има допълнителен детайл, за да се вдигне локално контактната площ и още една втулка. Двете втулки странно за мен не бяха полиамидни за намаляване на теглото и цената. Затова директно бяха заменени с неръждаеми лагери. По този начин сега шпулата е подпряна на два лагера и е доста стабилна. Много хитро решение, което работи добре.

Реденето на влакното, се поема от система S-канал, като паразитното колело е полиамид за намаляване на шума, вибрациите и теглото, а оста излизаща от него е стоманена и има О-пръстен за да няма тракане между него и S-канала, но да запазят необходимия луфт, за да работи механизма, без да заклини. Единствено трябва да внимавате да няма неволен удар по шпулата, защото въпросния пин се чупи от полиамиднот колело и всичко свършва, докато не пристигне новата част от Япония(ако я имат налична).

Гайката затягаща ротора е с лагер, който беше леко шумен, а самата гайка е перфекто проектирана. Има лагер подложна шайба семеринг и бронзова втулка между лагера и оста на шпулата за да има максимална стабилност и минимално триене от два материала, които се водят триеща двойка(работят добре и не се износват).

Наложи се обслужване без отваряне с новия ми инструмент, който ми спестява много време, а мога да обслужвам вече и неразглобяеми лагери(повечето мога да ги разглобя).

Всички останали лагери са неръждаеми с допълнително покритие. Предния лагер на пиньона е отворен, но там грижа няма.

Короната е алуминий и е машинно оформена. С времето браздите от инструмента, скойто са я обработили се износват и зъба става гладък и леко почва да се усеща при работа. В никакъв случай не е проблем, ако не ви дразни леката вибрация. Все пак за размера си има внушителен профил на зъба от където и идва и голямата мощ при работа.

Пиньона е подпрян на два лагера между зоната на работа на зъбите. При Пимано тази технология се нарича X-Ship и наистина е много важна при работата на предавката. Дава голяма мощ и плавност и гарантира съосие при зацепването на зъбите. Тук Daiwa слагат в задния край пружинна шайба за да оберат луфта между пиньона и лагера и да няма шум, а зад лагера има полиамидна втулка със специфична форма, за да дистанцират оста от вътрешността на пинона и да няма триене, шум и задържане на движението. Тях съм ги признал за професионалисти в това, като завъртите макарата им в магазин да няма аналог с никоя друга. Браво!! При тях проблемите излизат после в процеса на работа, като най-дразнещия е, отказа на стоп лагера(нямаше да го пиша ако не го бях срещал доста често). Всъщност проблема със стопа е много малък и няма идея как още го допускат да се случва. Последната с този проблем беше чисто нова DAIWA FUEGO LT 3000D.

При тази бройка магнитното уплътнение отдавна го нямаше. В сайта на Daiwa пише на какъв интервал трябва да се обслужва за да е там официално.

Тази система в тази макара е на ранен етап в развитието си. Горната пластина е без пасовъчни щифтове и центрирането и спрямо втулката на стоп лагера е интересно 

Дръжката е на две втулки и естествено задната(в основата) вече беше почнала да копае канал. За съжаление процеса е започнал, но добавянето на лагер може да го спре. И двете втулки бяха заменени с неръждаеми лагери. Ако имате такава макара, задължително сменете тези втулки с лагери. Макарата е супер и не си заслужава да и скапете дръжката заради тази малка подробност!!

Всичко е разглобено, проверено, почистено и обезмаслено. След което смазана наново и сглобена. След обслужването и тунинга макарата върти чудесно и ще служи дълги години за напред.

Поздрави и наслука.