Shimano Technium 3000 SFD
Публикувано на: Пет Авг 02, 2019 8:38
Здравейте,
На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.
Shimano_Shimano Technium 3000 SFD
Тази макаричка пристигна при мен с искане за цялостен „тунинг“ понеже е на много малко километри, а и е подарък на започващ в занаята колега.
Този модел не се наложи на пазара може би заради цената, а и цветово изглежда различно от всичко останало.
Макарата е доста прилична и силова за времето си, заради системата X-Ship.
Да пристъпи към въпросния „тунинг“ Слагат се два лагера на ръкохватката (кнобчето) Там е добре да има лагери, защото втулките изяждат оста. Доста има писано по темата а и интернет е пълен вече със снимки. Ако някой има съмнение имам вече и лична колекция с изядени оси, но да не задълбаваме в темата.
Слага се лагерче на короната на мястото на втулката и от там хода под натоварване става доста по-плавен. Самата корона е супер прецизна отливка без никакви шупли.
Естествено лично за мен водещата ролка е много важен детайл. Тук втулката е със специфична форма и може да се сложи един лагер със съответните дистанционни втулки или да се заиграете, като мен и да сложите два лагера дистанцирани един от друг. Механизъм подпрян на два лагера, е много по-устойчив от такъв на един и ресурса на лагерите се увеличава, заради разпределянето на натоварването. Не случайно в най-високия им клас (Stella) този възел е с два лагера в морския клас и в сладководния до 10-модела. Сегашните са с един лагер по обясними за тях причини запресован в ролката. Ако се скапе лагера вече се „лекува“ без да се поръчва нова ролка, а само се заменя лагера и пак сме в играта. Една скоба – избягвайте да наливате масла там, защото ще проникнат при греста в работната зона на лагера и той ще се разшуми и ще му скъсите „живота“!!
Слага се и един лагер в задната част на безкрайния винт „безконечника“ със съответните шайби за да работи коректно възела и там леко се обира луфта.
След всичкия този „тунинг“ макарата е готова да посрещне бъдещите предизвикателства подобаващо, като със сигурност удоволствието от боравенето с нея ще е максимално. Пожелавам на новия й собственик незабравими мигове и много емоции в това запленяващо хоби!!
Ако решите да си я „тунинговате“ е препоръчително да потърсите неръждаеми лагери за да няма грижи с водите във времето. Ако използвате стандартни лагери, няма лошо стига да не я потапяте. Но и в двата случая избягайте потапянето на макари във водата. Филма там е друг и е неприятен за гледане и по-добре да не го и гледате, ако ме разбирате
Надявам се четивото да е било полезно.
Поздрави и наслука!
На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.
Shimano_Shimano Technium 3000 SFD
Тази макаричка пристигна при мен с искане за цялостен „тунинг“ понеже е на много малко километри, а и е подарък на започващ в занаята колега.
Този модел не се наложи на пазара може би заради цената, а и цветово изглежда различно от всичко останало.
Макарата е доста прилична и силова за времето си, заради системата X-Ship.
Да пристъпи към въпросния „тунинг“ Слагат се два лагера на ръкохватката (кнобчето) Там е добре да има лагери, защото втулките изяждат оста. Доста има писано по темата а и интернет е пълен вече със снимки. Ако някой има съмнение имам вече и лична колекция с изядени оси, но да не задълбаваме в темата.
Слага се лагерче на короната на мястото на втулката и от там хода под натоварване става доста по-плавен. Самата корона е супер прецизна отливка без никакви шупли.
Естествено лично за мен водещата ролка е много важен детайл. Тук втулката е със специфична форма и може да се сложи един лагер със съответните дистанционни втулки или да се заиграете, като мен и да сложите два лагера дистанцирани един от друг. Механизъм подпрян на два лагера, е много по-устойчив от такъв на един и ресурса на лагерите се увеличава, заради разпределянето на натоварването. Не случайно в най-високия им клас (Stella) този възел е с два лагера в морския клас и в сладководния до 10-модела. Сегашните са с един лагер по обясними за тях причини запресован в ролката. Ако се скапе лагера вече се „лекува“ без да се поръчва нова ролка, а само се заменя лагера и пак сме в играта. Една скоба – избягвайте да наливате масла там, защото ще проникнат при греста в работната зона на лагера и той ще се разшуми и ще му скъсите „живота“!!
Слага се и един лагер в задната част на безкрайния винт „безконечника“ със съответните шайби за да работи коректно възела и там леко се обира луфта.
След всичкия този „тунинг“ макарата е готова да посрещне бъдещите предизвикателства подобаващо, като със сигурност удоволствието от боравенето с нея ще е максимално. Пожелавам на новия й собственик незабравими мигове и много емоции в това запленяващо хоби!!
Ако решите да си я „тунинговате“ е препоръчително да потърсите неръждаеми лагери за да няма грижи с водите във времето. Ако използвате стандартни лагери, няма лошо стига да не я потапяте. Но и в двата случая избягайте потапянето на макари във водата. Филма там е друг и е неприятен за гледане и по-добре да не го и гледате, ако ме разбирате
Надявам се четивото да е било полезно.
Поздрави и наслука!