Shimano Vanford 4000 XG - Stella MOD
Публикувано на: Пет Яну 29, 2021 7:27
Здравейте,
На вашето внимание искам да представя един проект, свързан с една макара на SHIMANO.
Shimano Vanford 4000 XG - Stella MOD
На вашето внимание искам да представя един малко по-различен проект, с една макара в средния клас, но, по мое мнение, много успешен модел.
В нашата работа имаме един израз, че голям слон се яде на малки хапки. Какво имам предвид. С пускането на пазара на Stradic FL от Shimano направиха нещо уникално като продукт. И какво му е уникалното? Свалиха технологии от най-високия клас, в средния ценови сегмент, който винаги е бил най-продаваният. По този начин ни предоставиха невероятен продукт, който реално доста задъха конкуренцията. Но! Част от колегите, които практикуват laith spinning риболов не го обикнаха, именно заради теглото, поради това, че едната половинка на корпуса му е метална. Но за времето, в което беше актуалният модел (не че сега не е) бяха направени много ревюта, реални тестове и се чуха много добри отзиви. Логичната стъпка беше да пуснат Ci4+ модел и да редуцират теглото, като по този начин да стане атрактивен продукт за хората, които искат доста лека макара. И те го направиха с модела Vanford. Ново име. Същата концепция като на Stradic FL, но с добавен един от най-важните лагери – този в ръкохватката! И какво му е толкова важното? Ами там е мястото, в което реално втулката прави най-много поразии. Въпросната втулка изяжда и изкопава сериозен канал в оста на дръжката, колкото и да не ви се вярва!! Много колеги са алармирали за това и няма да се спирам подробно. И понеже е среден клас макара, са ни оставили малко втулки за замяна, ако ни се занимава.
Това, което на мен лично ми харесва в тези модели от средния клас, е ,че има оставено място за Tuning и направа на макарата по наш вкус, като по този начин да си имаме за нас си уникален продукт, който да ни радва в риболова.
Естествено, че каквото и да я правим, Stella няма как да стане, но защо не да я приближим до върховия модел. Естествено че и Stella може да си я направим custom по наш избор, но тя е толкова добра, че почти няма какво да ѝ направим. Там, ако искате да е над това, което са ни предоставили като продукт, можете да сложите aftermarket олекотена шпула. KOMAYA DRAG WASHER шайби за аванса, дръжка на Yumeya и кнобче от TAKUMI, като всичко това ще е на цената на половината макара и ще е уникално, но още не съм срещал човек с желание да го направи.
Едно малко сравнени с колите. Stella e като super car за пример Lamborghini. Винаги ти грабва погледа и винаги е добро. Vanford и Stradic са като Toyota Supra с 2JZ мотор. Много възможност за tuning, за custom изпълнения и накрая, каквото и да сме решили да направим с тях, те всичките да са добри и да са уникални, именно заради голямата възможност за модифициране по наш вкус.
За конкретния модел реших да повторя изпълнението от Fl модела (вече е проигран и работещ вариант), но без хибридните лагери, а само топ качество неръждаеми лагери с канали, като на Stella пак.
За целта бяха поръчани малко части, още като анонсираха модела, и чакането започна. Всичко пристигна и остана само да се появи исканият модел, в съответната модификация. Заветната вечер дойде и с много трепет се захванах с модификацията, като този път исках да стане всичко наведнъж.
Частите, които исках да сменя бяха: короната от Stella; всички втулки с неръждаеми лагери и необходимите неръждаеми пасс шайби за допълване на размерните вериги, и да има смисъл от замяната им, а не да имаме свободно „разхождащи‘‘ се лагери, които да работят като метални втулки. Да сложа лагер в гайката на ротора, пак от Stella, с необходимата периферия. Каква периферия? Ами в Stella лагерът е покрит със специфична за целта метало-гумена капачка тип семеринг, да фиксира лагера, а във Vanford е изцяло гумена и втулката я държат на мястото ѝ със зегерка. Тази втулка е доста добре направена по принцип и работи уникално, но реших за проекта да е по този начин. Може да се смени и със стандартен неръждаем лагер и пак втулка от Stella, и да си използваме всичко налично. За клина на червяка беше подбран неръждаем нестандартен по размер лагер, за да мога да допълня размерната верига с неръждаеми пасс-шайби и да съм сигурен, че лагерът работи коректно. Да там няма никакво натоварване и обороти, но исках всичко да е технически издържано и коректно.
Капачката на корпуса от другата страна на дръжката също беше заменена с такава в цвета на корпуса. Беше сменена и ръкохватката-(кнобчето) с такова в разцветката на макарата, което е доста удобно и приятно на допир.
Когато правя такива изпълнения, въпреки че съм на 99.9% сигурен в направения подбор на части, винаги се вълнувам до последно дали всичко ще пасне перфектно. И да, получи се според мен уникално изпълнение. Това е мястото, в което спирам работата по модела и за мен е достатъчно. Естествено винаги има накъде да се бута още, но….
Някой колега може да каже, че такова изпълнение е финансово необосновано и е по-добре да се вземе следващият клас модел, но се губи част от чара на това да си я направим по наш избор. Когато риболовът ти е страст и хоби, такова сравнение е неуместно, имайки предвид цените на такъмите. Това си е част от усещането в риболова и работата с такъмите трябва да ти доставя наслада. Все пак го правим заради удоволствието и страстта от спорта. И да, това е спорт, който е доста увлекателен и приятен.
И с тази макара семейството на силно модифицираните бързи бойци нарастна с още един представител на марката. Този път нямам никаква представа какво ще ни предложат от Shimano в следващия модел в средния клас. Предполагам единствено допълнителни защити от вода, като на Nasci модела при короната, но ще видим с времето.
Ако търсите лека и добре направена макара от марката, то това е Vanford. Ако искате да балансирате болонеза то тогава Stradic Fl е моделът. И двете са аналогични, с разлика заводско един лагер в полза на Vanford.
Надявам се да е било интересно и полезно за някого четиво.
Поздрави и наслука!
На вашето внимание искам да представя един проект, свързан с една макара на SHIMANO.
Shimano Vanford 4000 XG - Stella MOD
На вашето внимание искам да представя един малко по-различен проект, с една макара в средния клас, но, по мое мнение, много успешен модел.
В нашата работа имаме един израз, че голям слон се яде на малки хапки. Какво имам предвид. С пускането на пазара на Stradic FL от Shimano направиха нещо уникално като продукт. И какво му е уникалното? Свалиха технологии от най-високия клас, в средния ценови сегмент, който винаги е бил най-продаваният. По този начин ни предоставиха невероятен продукт, който реално доста задъха конкуренцията. Но! Част от колегите, които практикуват laith spinning риболов не го обикнаха, именно заради теглото, поради това, че едната половинка на корпуса му е метална. Но за времето, в което беше актуалният модел (не че сега не е) бяха направени много ревюта, реални тестове и се чуха много добри отзиви. Логичната стъпка беше да пуснат Ci4+ модел и да редуцират теглото, като по този начин да стане атрактивен продукт за хората, които искат доста лека макара. И те го направиха с модела Vanford. Ново име. Същата концепция като на Stradic FL, но с добавен един от най-важните лагери – този в ръкохватката! И какво му е толкова важното? Ами там е мястото, в което реално втулката прави най-много поразии. Въпросната втулка изяжда и изкопава сериозен канал в оста на дръжката, колкото и да не ви се вярва!! Много колеги са алармирали за това и няма да се спирам подробно. И понеже е среден клас макара, са ни оставили малко втулки за замяна, ако ни се занимава.
Това, което на мен лично ми харесва в тези модели от средния клас, е ,че има оставено място за Tuning и направа на макарата по наш вкус, като по този начин да си имаме за нас си уникален продукт, който да ни радва в риболова.
Естествено, че каквото и да я правим, Stella няма как да стане, но защо не да я приближим до върховия модел. Естествено че и Stella може да си я направим custom по наш избор, но тя е толкова добра, че почти няма какво да ѝ направим. Там, ако искате да е над това, което са ни предоставили като продукт, можете да сложите aftermarket олекотена шпула. KOMAYA DRAG WASHER шайби за аванса, дръжка на Yumeya и кнобче от TAKUMI, като всичко това ще е на цената на половината макара и ще е уникално, но още не съм срещал човек с желание да го направи.
Едно малко сравнени с колите. Stella e като super car за пример Lamborghini. Винаги ти грабва погледа и винаги е добро. Vanford и Stradic са като Toyota Supra с 2JZ мотор. Много възможност за tuning, за custom изпълнения и накрая, каквото и да сме решили да направим с тях, те всичките да са добри и да са уникални, именно заради голямата възможност за модифициране по наш вкус.
За конкретния модел реших да повторя изпълнението от Fl модела (вече е проигран и работещ вариант), но без хибридните лагери, а само топ качество неръждаеми лагери с канали, като на Stella пак.
За целта бяха поръчани малко части, още като анонсираха модела, и чакането започна. Всичко пристигна и остана само да се появи исканият модел, в съответната модификация. Заветната вечер дойде и с много трепет се захванах с модификацията, като този път исках да стане всичко наведнъж.
Частите, които исках да сменя бяха: короната от Stella; всички втулки с неръждаеми лагери и необходимите неръждаеми пасс шайби за допълване на размерните вериги, и да има смисъл от замяната им, а не да имаме свободно „разхождащи‘‘ се лагери, които да работят като метални втулки. Да сложа лагер в гайката на ротора, пак от Stella, с необходимата периферия. Каква периферия? Ами в Stella лагерът е покрит със специфична за целта метало-гумена капачка тип семеринг, да фиксира лагера, а във Vanford е изцяло гумена и втулката я държат на мястото ѝ със зегерка. Тази втулка е доста добре направена по принцип и работи уникално, но реших за проекта да е по този начин. Може да се смени и със стандартен неръждаем лагер и пак втулка от Stella, и да си използваме всичко налично. За клина на червяка беше подбран неръждаем нестандартен по размер лагер, за да мога да допълня размерната верига с неръждаеми пасс-шайби и да съм сигурен, че лагерът работи коректно. Да там няма никакво натоварване и обороти, но исках всичко да е технически издържано и коректно.
Капачката на корпуса от другата страна на дръжката също беше заменена с такава в цвета на корпуса. Беше сменена и ръкохватката-(кнобчето) с такова в разцветката на макарата, което е доста удобно и приятно на допир.
Когато правя такива изпълнения, въпреки че съм на 99.9% сигурен в направения подбор на части, винаги се вълнувам до последно дали всичко ще пасне перфектно. И да, получи се според мен уникално изпълнение. Това е мястото, в което спирам работата по модела и за мен е достатъчно. Естествено винаги има накъде да се бута още, но….
Някой колега може да каже, че такова изпълнение е финансово необосновано и е по-добре да се вземе следващият клас модел, но се губи част от чара на това да си я направим по наш избор. Когато риболовът ти е страст и хоби, такова сравнение е неуместно, имайки предвид цените на такъмите. Това си е част от усещането в риболова и работата с такъмите трябва да ти доставя наслада. Все пак го правим заради удоволствието и страстта от спорта. И да, това е спорт, който е доста увлекателен и приятен.
И с тази макара семейството на силно модифицираните бързи бойци нарастна с още един представител на марката. Този път нямам никаква представа какво ще ни предложат от Shimano в следващия модел в средния клас. Предполагам единствено допълнителни защити от вода, като на Nasci модела при короната, но ще видим с времето.
Ако търсите лека и добре направена макара от марката, то това е Vanford. Ако искате да балансирате болонеза то тогава Stradic Fl е моделът. И двете са аналогични, с разлика заводско един лагер в полза на Vanford.
Надявам се да е било интересно и полезно за някого четиво.
Поздрави и наслука!