Ами разбира се по механизма вътре.
Всички китайски марки и модели макари ползват този тип механизъм, пиньон с два опорни лагера,, горе долу един до друг, като между тях се пада стоп лагера.
Долния опорен лагер, не е на опашката на пиньона, където по принцип му е мястото. Стопа е от най-гадните, ако не внимаваш рискуваш да останеш без такъв.
и се ползва единствено само в горепосочените макари (китайските).
А до колко пречи пиньона дали е бронзов или алуминиева сплав, ще ти дам пример от вчера, като разглобявах макарата.
Когато отварям макара за първи път винаги маркирам зацепа на предавката. Това става, като се поставят отметки на пиньона и короната в определено положение. Та отметките ги поставям с малка остра права отвертка, като с помощта ѝ правя малка драскотинка върху горната страна на короната и мястото под резбата на пиньона, където се зазива гайката, която държи ротора.
На бронзов пиньон трябва доста усилие, поне 6-7 пъти да натиснеш и драснеш с отвертката на едно и също място, за да направиш тази драскотинка.
Вчера на този пиньон това стана от първия път без почти никакво усилие.
Вече мисля, ще ме разбереш каква е разликата в материалите.
Ти явно имаш късмет с твоята макара.
При мен нещата не бяха точно така.
Като я купувах я взех на бързо, само завих дръжката, видях, че няма сериозни луфтове, завъртях я, усетих, че хода е тежичък, но нямаше изявени дефекти.
Проблемите ѝ почнаха след като навих подложката и плетеняка с леко задържане на влакното за да се навие плътно, както си навивам на всички макари.
След това краткосрочно усилие, макарата вече беше шумна с прихлопване на пълен оборот и с леко усещане в дръжката на предавката.
А да кажа, като я отварях вчера.....
Китайчето е нанасяло смазката, като за последно, цялата беше омазана яката.
При един от излетите ми с нея ми се случи на няколко пъти да ми опусне стопа и вчера видях и причината.
Целия беше омазан с гадната грес... то явно и шумната ѝ работа от там идваше.
Диаметъра на короната ми се стори поне визуално по-малък от този на Екселър 4000.
Пластмасата на корпуса е от възможно най-гадната при натиск почва да се гъне, което ще доведе след време до проблеми, поне в леглата на лагерите.
Поне ползваните лагери бяха добри поне за сега де.
Не казвам, че всички трябва да са така, както е при мен, считам го за кофти бройка.
Но предвид използваните материали и качеството им, не ми се вярва да изкарат доста време въпросните макари.