Тази макара е закупена от вторичния пазар, за който имам добре описана тема с неговите специфики.
В случая е нов модел и се пуска за продажба, може би защото нещо не е допаднало на изтънчения вкус на бившия и собственик. Това е най-добрият вариант за такава покупка.
Нов модел, който ви харесва, със супер външен вид, на никакви километри и най-важното – пари надолу от магазина
Но при вторичния винаги си остава рискът да имаме „котка в чувал“ и затова дойде при мен за обслужване , преглед и лек „тунинг“.
LT серията на Daiwa се водят леки и здрави. Тук идва с новата концепция с Monocoque Body. Това е максимално оптимизирано цяло тяло, в което поместват механизма и го затварят по специфичен начин, за да е максимално защитено. Една бележка, за да не се гледаме после с празен поглед, ако стане нещо! На сайта им са написали изрично, че цялата технология MAGSEALED и всичко останало е защита от вода, но потапяне, обилно мокрене и въргаляне по пясъците, ще е краят й и после, ако не е гаранционна или не ви признаят гаранцията, ще е доста неприятно като краен резултат. Имам при мен модел, който го е „изял“, поради тази причина. Така че от вас зависи дали ще имате незабравими спомени с тези модели или ще останете с горчив вкус в устата, като се съсипе за отрицателно време.
За да е лека, тялото е прецизна отливка от полиамид с карбонови нишки. Оставили са текстурата на карбона да се вижда и изглежда добре. Страничните капаци са с гумени уплътнения за допълнителна защита. Свалят се със специализирани ключове, за да се обслужи.
Стабилизиращата направляваща се явява и болт за задния капак. Отвива се по специфичен начин и, ако не подходите правилно, ще превъртите главата му. Много ми харесва, че няма видими крепежи и всичко изглежда монолитно. Задният капак също е уплътнен с гума, което е добре.
Стоп лагерът е защитен със MAGSEALED технологията им и тук вече наистина е проектиран перфектно. Центрирането на магнита спрямо втулката на стоп лагера е фиксирано и вече се монтира със затворени очи. Отделно отдолу имат детайл с полиамиден конус и О-пръстен. Като завивате затварящия елемент отгоре, притиска и уплътнява всичко и наистина е добре. И понеже не се води най-високият клас, са ни оставили малко втулки, които можете да замените с неръждаеми лагери, ако желаете.
Разбира се, понеже оста на дръжката, за да е лека, е алуминиева и там втулките ще правят най-големи проблеми, е хубаво да ги замените още в началото. Някои търговци са против тези манипулации и твърдят, че щом японците са я направили така, така и трябва да остане… Отделно че и лагерите добавяли тегло…. Ама върховият модел е с лагери навсякъде дори и на дръжката! Отделно махате плътна полиамидна втулка и добавяте лагер с тегло от 0,34гр по везната от едни момчета от ,,Люлин‘‘. Останалите места с втулки не са проблем. Освен два лагера в ръкохватката, можете да добавите един в шпулата и един в подшпулния възел. Ако се заиграете, можете да добавите и втори лагер в ролката. Както винаги има варианти. Единият е да си поръчате части и да копирате възела с лагер в нея и в задната част. Най-лесно е да добавите качествен неръждаем лагер и да го подпрете правилно, за да работи коректно като лагер, а не като метална втулка.
Всичко естествено е разглобено и проветрено, почистено от старата смазка и обезмаслено. Смазана е със съответните продукти за конкретните възли и сглобена отново.
След символичния „тунинг“ и обслужването върти прекрасно и е напълно готова да носи радост на новия си собственик в това невероятно хоби и спорт.
Лично на мен ми допада как е направена. Има иновации и развитие на концепцията им.
Ако сте привърженик на марката, това определено е добър модел, който ще ви допадне и единствено от вас зависи дали ще ви служи дълго и вярно във времето.
Поздрави и наслука!