Значи може да се ъпгрейдне чрез различен пропелер до 5500оборота и да увеличиш максималната скорост с около 20%,но това е хитро ако ще се возиш сам,тъй като с повече хора ще натовариш до предела двигателя заради общото тегло!gele kapaciteto написа: А че моторо ми кара на 4700/800 това също е верно , но капацитето му доста по добър според мен , и според пробите които са направени на вода а не на Хартия с диаграми бла бла и т.н
Mercury, Honda или ...Yamaha ?
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
- makiavelli
- Мнения: 292
- Регистриран на: Нед Ное 06, 2005 15:22
- Местоположение: София
- дал Браво: 1 път
- получил Браво: 9 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Ами, Геле, правим го бре! Есента като си докарам лодката, ще се правят проби. Лодката ми я знаеш, щот ми прави стойката за Моторгайда, 4 метров Буш, за мотор до 30кс.
Все по-болен на тема Риболов!!!
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: Сря Фев 10, 2010 16:36
- Местоположение: Бургас
- дал Браво: 45 пъти
- получил Браво: 26 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Саше, последен опит и ако не "чуеш" какво казвам, спирам да се опитвам да те науча на нещо, от което имам и малко личен опит.Trofei написа:Плъзгане е точния термин,защото витлата преминават през водата чрез плъзгане,а не чрез преместване!Цялото ти мнение пак е грешно и точно обратно на реално положение! Разликите в стъпките и максималната скорост и обороти идва от ъгъла на атака на витлата на пропелера,който е с по-малко съпротивление!nkolev написа: "Приплъзване" е съвсем друго, разбирам, че имаш предвид "преместване".
1. Теоретично "стъпка" на пропелера е разстоянието в инчове, което ще измине по оста си с един оборот винта, повтарям теоретично.
2. Реалното разстояния, което изминава винта във водата е равно на "стъпката" минус "приплъзването" и винаги е по- малко от стъпката, повтарям "приплъзване" е термин подобен на "боксуване" и докато гумите боксуват, не могат да изминат разстояние равно на обиколката.
3. Винт с по-голяма стъпка изминава по-голямо разстояние и "ъгъла на атака" е по-голям за да може да го направи това преместване. Това в следствие води до по-голямо натоварване на мотора и "конете" винаги намалят крачката (оборотите) - това го имам от личен опит и от четене, и това, което съм чел съвпада с това, което съм изпробвал.
Последно, ако не си прочел или пак не си разбрал нещо:
- по-голяма стъпка намаля оборотите - натоварва мотора - ако мотора е достатъчно мощен, може да повиши скоростта в някакви граници
- по-малка стъпка вдига оборотите - разтоварва мотора - ако приплъзването (боксуваването) не е прекалено, обикновено вдига скоростта (поради по-високите обороти) - при мен това се получи от намаляне на стъпката с две единици (от 12 на 10) вдигнах оборотите с около 600 и скоростта с 7 км/час. Когато се опитах да сложа още по-малък винт стъпка 9, оборотите станаха 6300, двигателят стигна до ограничител (започва леко прекъсване), но скоростта падна под 25 км/час поради боксуването.
НДК
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
- Риболов: спининг
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 221 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Естествено че с една и съща лодка , с различни марки мотори .Trofei написа:За кубатурата Светльо го обясни,важна е но не толкова,че да е основен показател! Не разбрах как правиш пробите,качваш различни мотори на твоята лодка или всеки си е с неговата комбинация? Защото с една алуминка- 70кг. ще те скъсам с 25коня на Меркюри!gele kapaciteto написа: Нали кубатурата не играла значение , защо спеваш Биг-фута , я пак огледай кубатурата
Ако искаш може и проба 30ка- 30ка на Меркюри да видиме къде е Стадото
Не се прави на Улав
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
- Риболов: спининг
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 221 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Още сега ти казвам резутата , с твоя мотор на моята лодка 2-ма човека преко сили 32/33 км.makiavelli написа:Ами, Геле, правим го бре! Есента като си докарам лодката, ще се правят проби. Лодката ми я знаеш, щот ми прави стойката за Моторгайда, 4 метров Буш, за мотор до 30кс.
Може да ми верваш , но че го направиме щом искаш да се увериш .
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Боксуване и преместване нямат нищо общо с ИБД,можеш да сравниш приплъзването на пропелера под водата с пързаляне с кънки или иначе казано,инерция! А след като си сложил по-малка стъпка и скоростта ти е паднала,значи си потвърдил всичко казано от мен,че голямата стъпка дава по-висока скорост,а не обратното което твърдиш ти без да си схванал от къде идва разликата,от разликите в съпротивлението!Аз съм с два пропелера 6 и 9стъпки,та не съм теоретик!Ако си търсел максимална скорост си вървял в обратна посока с избора на малка стъпка и си прибоксувал напразно!Това е!nkolev написа: е термин подобен на "боксуване" и докато гумите боксуват, не могат да изминат разстояние равно на обиколката.
... за да може да го направи това преместване.
Когато се опитах да сложа още по-малък винт стъпка 9, оборотите станаха 6300, двигателят стигна до ограничител (започва леко прекъсване), но скоростта падна под 25 км/час поради боксуването.
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Съжалявам, че ви прекъсвам сладкия разговор в моята тема (ако е по темата),но NKolev точно това обясни, Trofei ...< .. при мен това се получи от намаляне на стъпката с две единици (от 12 на 10) вдигнах оборотите с около 600 и скоростта с 7 км/час...> Съжалявам, но и аз така разбирам това Приплъзване - това е разликата между теоретичния ход на винта, който би преместил лодката в твърда среда, и реалния ход във течна, в случая - водна.Поправете ме ако греша, но това си е точно боксуване. А "боксуване" си е шофьорски термин, който изразява понижаването на КПД, вследствие недобро сцепление на гумите с асфалта, в случая винта и водата. Дори има и интересна формула, свързана с оборотите на двигателя и скоростта на лодката, която ни дава добра представа дали сме избрали оптималния вариант. https://www.mercuryracing.com/prop-slip-calculator/. И за да сме по темата -оборудвах се и с колесар, скоро ще пиша какъв ми е "slip"-а с 20 hp
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: Сря Фев 10, 2010 16:36
- Местоположение: Бургас
- дал Браво: 45 пъти
- получил Браво: 26 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Ама вие наистина сте двама . Червеното, казано от единия от вас е абсолютно вярно, ако мотора може да постигне оборотите необходими за извличане на максималната му мощност и никъде не съм твърдял нищо различно. Свалям стъпката за да вдигна оборотите и да влезе мотора в обороти, които дават максималната му мощност. Досега другия от вас твърдеше, че висока стъпка вдига обороти - с което не съм съгласен .Trofei написа:.....,значи си потвърдил всичко казано от мен,че голямата стъпка дава по-висока скорост,а не обратното което твърдиш ти .....Аз съм с два пропелера 6 и 9стъпки,та не съм теоретик!Ако си търсел максимална скорост си вървял в обратна посока с избора на малка стъпка и си прибоксувал напразно!Това е!
НДК
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Обясни ми как свалянето на оборотите чрез увеличаването на стъпката води до по-висока максимална скорост,както го дават производителите на пропелери? Това не мога да го схвана! Защо с по-високите обороти на малката стъпка ти падна максималната скорост? Нали си сменил стъпката за да получиш по-висока скорост,а не обороти? Кое натоварва повече двигателя,максималните обороти 5500 или 5000?nkolev написа:Свалям стъпката за да вдигна оборотите и да влезе мотора в обороти, които дават максималната му мощност. Досега другия от вас твърдеше, че висока стъпка вдига обороти - с което не съм съгласен .
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
При боксуване,стоиш на едно място което е невъзможно с лодката! Не съм виждал още лодка да боксува! Чакам резултатите от твоята покупка!Sardaesox написа:Поправете ме ако греша, но това си е точно боксуване. Дори има и интересна формула, свързана с оборотите на двигателя и скоростта на лодката, която ни дава добра представа дали сме избрали оптималния вариант. скоро ще пиша какъв ми е "slip"-а с 20 hp
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Разгадах мистерията с оборотите и вървенето,кучето е заровено в нютонметрите-въртящия момент!
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Ще го кажа възможно най-просто, без да съм специалист, но аз така го разбирам. Ако вържеш лодката за кея, и дадеш пълна газ на двигателя, то тогава ще имаш възможно най-голямото плъзгане - пропелера ще се върти с максимална скорост, но плъзгането ще е = 100%. КПД=0.(P.S.- така ще ти стане ли ясно на кое казвам буксуване?. Буксуваща лодка няма как да видиш, защото нямаш датчици в ушите да броиш полезните обороти, ама може и да имаш, деа знам - то сега всичко има вече).
Ако лопатките на пропелера са идеално изправени (все едно гледаш маргаритка) ,плъзгането ще е = 0, но и КПД също =0 - лодката няма да се движи. Ето между тези два гранични случая нейде е оптимума.Не случайно във формулата участват оборотите като индиректен показател за развитата мощност на двигателя. Изваждаш думи от контекста на Колев, и ги ползваш в свободни интерпретации. Ясно ти е казал ,че сваляйки от стъпка 12 на 10 е вдигнал оборотите и скоростта, но при по-нататъшно сваляне на стъпката нещата се влошават в обратна посока. т.е- имаме някаква зависимост, но тя минава през максимум и после нещата излизат от равновесие отново - поне така го разбрах, и в настоящия момент с моите познания мисля, че е абслютно точно. Пиша излишни неща сега, но просто не се сдържах - едно е да водиш конструктивен спор, друго е да го правиш само за спорта, или просто за да не паднеш по гръб.В едно от изреченията си, НКолев е допуснал лека неточност, но ти точно там се хващаш (като професор от Катедра Физикохимия ) -а всъщност 5500 оборота натоварват повече двигателя, но 4800 (при по-голямата стъпка) натоварват трансмисията. Със всичко останало съм съгласен, особено защото е и подплатено с практически доказателства. Поздрави
Ако лопатките на пропелера са идеално изправени (все едно гледаш маргаритка) ,плъзгането ще е = 0, но и КПД също =0 - лодката няма да се движи. Ето между тези два гранични случая нейде е оптимума.Не случайно във формулата участват оборотите като индиректен показател за развитата мощност на двигателя. Изваждаш думи от контекста на Колев, и ги ползваш в свободни интерпретации. Ясно ти е казал ,че сваляйки от стъпка 12 на 10 е вдигнал оборотите и скоростта, но при по-нататъшно сваляне на стъпката нещата се влошават в обратна посока. т.е- имаме някаква зависимост, но тя минава през максимум и после нещата излизат от равновесие отново - поне така го разбрах, и в настоящия момент с моите познания мисля, че е абслютно точно. Пиша излишни неща сега, но просто не се сдържах - едно е да водиш конструктивен спор, друго е да го правиш само за спорта, или просто за да не паднеш по гръб.В едно от изреченията си, НКолев е допуснал лека неточност, но ти точно там се хващаш (като професор от Катедра Физикохимия ) -а всъщност 5500 оборота натоварват повече двигателя, но 4800 (при по-голямата стъпка) натоварват трансмисията. Със всичко останало съм съгласен, особено защото е и подплатено с практически доказателства. Поздрави
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: Вто Ное 18, 2008 17:15
- Местоположение: Плевен
- получил Браво: 47 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Да напиша нещо от опит.Не е прочетено в нета ,а проверено на практика.
Като собственик на 9,9к.с. Ямаха установявам че съм малко по- бърз отколкото ми си иска. Ми сега ?
Не ми се искаше да свалям много оборотите,може да се получи проблем с мазането.
И оборотите са намалени до 980 но пак съм бърз.Явно трябва и друго витло.
Гледаме дебелите книги на Ямаха и се оказва че всички витла за 9,9к.с. са означени с буквата J. Това е така за да не може мотора да развие свъх обороти.
Нашите моторетки нямат ограничители като колите.
В момента съм с витло от осмак.
Те са с H означение и стъпка 8. Н 8 1\2 х 7 1\2 е витлото с което съм в момента.
При тролинг съм много бавен .Но като тръгна да се придвижвам бързо от едно място на друго 5000 оборота ги достигам малко след неутрална позиция.
Не може да даваш повече газ да не преебеш мотора.Иначе казано заради тролинга жертваш максимална скорост.
Иначе лодката пак си глисира.
Ако сложа по-голям винт става обратното.Мотора няма да има развъртане.
Винаги е едното за сметка на другото.
Иначе 5000 оборота са си 5000 оборота и с по малкия винт няма как скороста ми да се вдига.
Достигаш ги и си до там.
Просто сега ги достигам твърде рано.
Като собственик на 9,9к.с. Ямаха установявам че съм малко по- бърз отколкото ми си иска. Ми сега ?
Не ми се искаше да свалям много оборотите,може да се получи проблем с мазането.
И оборотите са намалени до 980 но пак съм бърз.Явно трябва и друго витло.
Гледаме дебелите книги на Ямаха и се оказва че всички витла за 9,9к.с. са означени с буквата J. Това е така за да не може мотора да развие свъх обороти.
Нашите моторетки нямат ограничители като колите.
В момента съм с витло от осмак.
Те са с H означение и стъпка 8. Н 8 1\2 х 7 1\2 е витлото с което съм в момента.
При тролинг съм много бавен .Но като тръгна да се придвижвам бързо от едно място на друго 5000 оборота ги достигам малко след неутрална позиция.
Не може да даваш повече газ да не преебеш мотора.Иначе казано заради тролинга жертваш максимална скорост.
Иначе лодката пак си глисира.
Ако сложа по-голям винт става обратното.Мотора няма да има развъртане.
Винаги е едното за сметка на другото.
Иначе 5000 оборота са си 5000 оборота и с по малкия винт няма как скороста ми да се вдига.
Достигаш ги и си до там.
Просто сега ги достигам твърде рано.
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Това ти предлагам да не го правиш само за да докажеш,че боксуването с лодка е възможно!Sardaesox написа:Ще го кажа възможно най-просто, без да съм специалист, но аз така го разбирам. Ако вържеш лодката за кея, и дадеш пълна газ на двигателя, то тогава ще имаш възможно най-голямото плъзгане - пропелера ще се върти с максимална скорост, но плъзгането ще е = 100%. КПД=0.(P.S.- така ще ти стане ли ясно на кое казвам буксуване?.
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Не разбрах какво те засяга спорът ми с Колев? Аз с теб нямам спор,а неточния е Колев защото твърди неверни неща за стъпките и максималната скорост! Приключих по темата,оправяйте се кой-как може!Sardaesox написа:Изваждаш думи от контекста на Колев, и ги ползваш в свободни интерпретации. Ясно ти е казал ,че сваляйки от стъпка 12 на 10 е вдигнал оборотите и скоростта, но при по-нататъшно сваляне на стъпката нещата се влошават в обратна посока. т.е- имаме някаква зависимост, но тя минава през максимум и после нещата излизат от равновесие отново ..В едно от изреченията си, НКолев е допуснал лека неточност, но ти точно там се хващаш (като професор от Катедра Физикохимия ) -а всъщност 5500 оборота натоварват повече двигателя, но 4800 (при по-голямата стъпка)