Колесар за лодка???

Минава, големият кораб минава ...
emil petkov
Мнения: 953
Регистриран на: Съб Дек 18, 2004 23:12
Местоположение: sofia
дал Браво: 17 пъти
получил Браво: 38 пъти

Колесар за лодка???

Мнение от emil petkov »

Колеги с бат Любо сме решили да си направив колесар за лодката и за сега имаме само заден мост от пежо. Та молбата ни е, ако някой има опит в това отношение да сподели, а ако може и някоя схемичка ще бъдем безкрайно благодарни.
НАСЛУКА.
http://starividri.org/
http://www.album.bg/detelini/?page=1
http://nojove.weebly.com/index.html
BatkatA®
Мнения: 100
Регистриран на: Сря Окт 05, 2005 11:24
получил Браво: 1 път

Мнение от BatkatA® »

Айде да направите два? :D
И аз си търся ама няма само нови ... 1200-1500лв.
Наслука!!! ;)
PENN
Мнения: 4833
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 2:29
Местоположение: San Diego CA
получил Браво: 8 пъти

Мнение от PENN »

http://www.shorelandr.com/asp/t_boat_700.asp

http://www.shortypen.com/essays/trailers/

Няма планове,но поне снимки за идеи има колкото искаш.Плановете които намирам из нета са платени,но ще изнамеря няки подходяш и без пари тия дни.
Go BIG or Go Home!
ghost
Мнения: 90
Регистриран на: Сря Авг 17, 2005 15:49
Местоположение: Варна

Мнение от ghost »

http://www.motolodka.ru/boats/trailers/trailer.htm

Горе долу добро обяснение с картинки и прост чертеж.
Моста от Пежо е идеално решение. Имай предвид, че центъра на тежеста на колесар + лодка + мотор трябва да е изнесен леко напред. Около 60:40. На този от линка ми се струва, че е силно изнесен напред. Може и да бъркам, защото не знам теглото на лодката и мотора, но ако е така, това товари силно автомобила, а освен това затруднява маневрите на "ръка"
Другото, което бих те посъветвал е да направиш светлините на отделна шина, която да се сваля лесно и бързо и да пробиеш капачките на главините и да монтираш гресьорки. Това ще ти позволи да вкарваш колесара във водата без проблеми
martik
Мнения: 65
Регистриран на: Сря Юли 20, 2005 20:33
Местоположение: sofia

колесар

Мнение от martik »

Здравеите, колеги.Относно изработването на колесар, това е наи- лесната операция но проблемите идват после с регистрацията,защото се минава презТЕХНОТЕСТ кадето тестващите лица имат толкова много изисквания,че по изгодно излиза да си купиш готов с регистрация.Там трябвало даже да покажеш документ че си квалифициран заварчик за да се одобрят шевовете по конструкцията, и да се сертифицира съответният колесар.Също тръбата на теглича трябвало да бъде откраи-докраи непрекъсната и на съответно разстояние от автомобила.Имаше още един куп изисквания на които домашно изработен колесар трудно би могъл да отговаря, и се почва едно ходене по мъките че аз лично предпочетъх да си взема готов.
mb
emil petkov
Мнения: 953
Регистриран на: Съб Дек 18, 2004 23:12
Местоположение: sofia
дал Браво: 17 пъти
получил Браво: 38 пъти

Мнение от emil petkov »

Колеги много ви благодаря за полезната информация, надявам се да ми бъде от полза и да проявим достатъчно сръчност за да направиме колесара. Ако му хванем технологията няма проблем да направим и още някой друг,но не за 1000лв а за едно яко черпение или за едно кръгче с лодката. За регистрацията за сега ще караме без, само по тайните пътища, а ако не успеем да го регистрираме ще мислим за нещо фалшово.Още веднъж ви благодаря.
НАСЛУКА.
http://starividri.org/
http://www.album.bg/detelini/?page=1
http://nojove.weebly.com/index.html
ghost
Мнения: 90
Регистриран на: Сря Авг 17, 2005 15:49
Местоположение: Варна

Re: колесар

Мнение от ghost »

martik написа:Здравеите, колеги.Относно изработването на колесар, това е наи- лесната операция но проблемите идват после с регистрацията,защото се минава презТЕХНОТЕСТ кадето тестващите лица имат толкова много изисквания,че по изгодно излиза да си купиш готов с регистрация.Там трябвало даже да покажеш документ че си квалифициран заварчик за да се одобрят шевовете по конструкцията, и да се сертифицира съответният колесар.Също тръбата на теглича трябвало да бъде откраи-докраи непрекъсната и на съответно разстояние от автомобила.Имаше още един куп изисквания на които домашно изработен колесар трудно би могъл да отговаря, и се почва едно ходене по мъките че аз лично предпочетъх да си взема готов.
Колега, ти да не падаш от Марс. Къв Технотест, кви пет лева? Отваряш Позвънете, купуваш най евтиното и най разбито ремарке, изхвърляш всичко освен регитрационния номер и тръбата на теглича и си праиш квото ти требе. :lol:
Аватар
darmadan
Мнения: 134
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 21:45
Местоположение: Варна

Мнение от darmadan »

Колегата Ghost е до болка прав. Точно така се прави. Правиш си колесара , набиваш му регистрационните номера от предварително закупеното ремарке и това е. В нашия яхт клуб имаме 4 колесара и движим с едни номера. Иначе ресьори, амортисьори , електронитове и
въобще разправиите са големи.Но трябва обезателно да са му наред светлините и да има калници и отражатели, иначе ченгетата могат да се заядат.
martik
Мнения: 65
Регистриран на: Сря Юли 20, 2005 20:33
Местоположение: sofia

отг

Мнение от martik »

Здравеите отново,може би сте прави но искам да ви попитам дали скоро сте минавали покраи караулката на излизане от София посока Пловдив погледнете от дясно и тогава помислете каква е тръпката колесара ти да виси паркиран на такова място.
mb
ghost
Мнения: 90
Регистриран на: Сря Авг 17, 2005 15:49
Местоположение: Варна

Re: отг

Мнение от ghost »

martik написа:Здравеите отново,може би сте прави но искам да ви попитам дали скоро сте минавали покраи караулката на излизане от София посока Пловдив погледнете от дясно и тогава помислете каква е тръпката колесара ти да виси паркиран на такова място.
Ми не сме минавали, щото сме от Варна, ма нали с колегета Darmadan това ти обясняваме бе колега. Купуваш си регистрирано ремарке. С регистрационен номер, талон и набит номер на тръбата на теглича. Имаш мост от Пежо. Идеален е защото е с торсиони и не ти се налага да монтираш ресори, пружини и тем подобни глупости. Махаш номера барабар с рамката му-идеята е да запазиш номера с нита(болта) с номер. Ако номера е на задния капак - режеш и ламарината на капака заедно с номера. Махаш сандъка на ремаркето, като запазваш калниците. Остава ти рамата. Махаш моста и монтираш твоя, като внимаваш да е строго перпендикулярен. Това става като мериш разстоянието от края на тръбата на теглича до главината. Ако се наложи - удължаваш тръбата на теглича (не е препоръчително). Може да направиш и нова рама, важното е да ползваш тръбата на теглича от старото ремарке. Добре е и да му махнеш старото окабеляване и да дръпнеш нови кабели. Куплунзите на ремаркето и колата ги свържи по евро стандарта, та да нямаш ядове, ако се наложи да дърпаш колесара с друга кола. Задължително поставяш отзад два триъгълни червени светлоотражателя, отпред два кръгли жълти и отстрани по две светлоотражателни лепенки. Всички светлини на ремаркето да са "шест", включително и осветлението на номера. Ми това е в общи линии. Имаш си колесар, с набит номер на рамата, с регистрационен талон, гражданска отговорност задължително. Освен това трябва да му платиш данъка и да го прекараш на редовен технически преглед в някой от сервизите. Ако има нещо питай.

Тия дето са ги арестували са най вероятно без гражданска или без преглед,
ghost
Мнения: 90
Регистриран на: Сря Авг 17, 2005 15:49
Местоположение: Варна

Мнение от ghost »

Забравих да кажа, че с такова ремарке повече от 6 -7 години си джиткам из хубавата татковина. Проверявали са ме поне 30 пъти. Глобиха ме само веднъж, щото не ми светеше единия габарит. Само 2-3 пъти са ми сверявали номера от талона с този на рамата на ремаркето. През това време смених три лодки и три пъти го преправях. :D
PENN
Мнения: 4833
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 2:29
Местоположение: San Diego CA
получил Браво: 8 пъти

Мнение от PENN »

Я си кажи адреса във Варна да променим нещата.

Майтап няма.От всички тия изисквания,човек може да го заболи главата.Таралясници на по 20 години с технически прегледи,а те се заяждат за дреболии.Мен са ме глобявали,че тегля двуостна каравана около 7 метра без книжка.Нито на преглед сам я минавал,нито застраховка са имал................Както и да е.Цялата каравана я бяхме купили за около 1000 лева.Това ми е и идеята.Провери за колко можеш да си намериш разбита каравана,изгоряла,изоставена........сритай и пласмасата и ползвай колесара който ще е с номера,но гледай да е с документи цялата работа.
Go BIG or Go Home!
ghost
Мнения: 90
Регистриран на: Сря Авг 17, 2005 15:49
Местоположение: Варна

Мнение от ghost »

PENN написа:Я си кажи адреса във Варна да променим нещата.

Хе хе. Пенн, за теб винаги ама на лично, щото не се знае кой още чете тоя форум. :lol:
PENN написа:Майтап няма.От всички тия изисквания,човек може да го заболи главата.Таралясници на по 20 години с технически прегледи,а те се заяждат за дреболии.Мен са ме глобявали,че тегля двуостна каравана около 7 метра без книжка.Нито на преглед сам я минавал,нито застраховка са имал................Както и да е.Цялата каравана я бяхме купили за около 1000 лева.Това ми е и идеята.Провери за колко можеш да си намериш разбита каравана,изгоряла,изоставена........сритай и пласмасата и ползвай колесара който ще е с номера,но гледай да е с документи цялата работа.
Идея си нямаш колко е тъпо. Например - Даже и да си минал ТЕХНОТЕСТ, във Варна няма да ти регистрират ремаркето Щото така. Щото е Варна и изобщо щото. Мои познати минаха Технотест. След това в Търговище регистрираха колесара на името на техен познат, прехвърлиха го при нотариус и след това го регистрираха във Варна вече. Така можело щото имало вече талон. Да се смееш ли да плачеш ли..
PENN
Мнения: 4833
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 2:29
Местоположение: San Diego CA
получил Браво: 8 пъти

Мнение от PENN »

Талона ми беше в Михаиловград,караваната я купих от Ямбол,собственика живееше в Люлин някъде,дърпам я със софийски jeep,спират ме в Русе идвайки от Плевен,в колата сме софиянец,бургазлия,пловдовчанин и една плевенчанка.............талон нямам,застраховка също,категория нямам за теглене на това нещо,спирачки нямаше/с Нисан Патрол обаче нямам нерви....../и глоба 20 лева.Е спрях на около 80 метра след палката на ченгето и се наложи да връщам на заден със скорост,та видя,че нямам проблем да си я въртя както искам,но само като спрях и му казах ПРЕДАВАМ СЕ ЦЕЛИЯ и те умряха от смях и мъка.С тая каравана сам вдигал 130 като ни ме стреляха в една гора между Търговище и Разград.Ма и това не е интересно.По важното е,че на това ако му се изрита пласмасата ще е достатъчно голямо,здраво и удобно за качване даже и на пласмасова ЯЛ-6.


За Варна ми е ясно-половината сам Ваненец,но все се чудя коя половина ми се пада........Все е сложно някак си,все да са с г..а напред :P
Go BIG or Go Home!
nick74
Мнения: 16
Регистриран на: Пон Окт 03, 2005 1:34
Местоположение: Varna

питане

Мнение от nick74 »

някои има ли представа какви са изискванията за ремарке (за техно теста) имам приятел които има оригинален колесар и в талона пише ремарке за лодка?за трабата и номера го разбрах ама нали в талона ще пише туристическо ремарке
Публикувай отговор

Обратно към “Риболов от лодка”