Колесар за лодка???
-
- Мнения: 953
- Регистриран на: Съб Дек 18, 2004 23:12
- Местоположение: sofia
- дал Браво: 17 пъти
- получил Браво: 38 пъти
Колесар за лодка???
Колеги с бат Любо сме решили да си направив колесар за лодката и за сега имаме само заден мост от пежо. Та молбата ни е, ако някой има опит в това отношение да сподели, а ако може и някоя схемичка ще бъдем безкрайно благодарни.
НАСЛУКА.
http://starividri.org/
http://www.album.bg/detelini/?page=1
http://nojove.weebly.com/index.html
http://starividri.org/
http://www.album.bg/detelini/?page=1
http://nojove.weebly.com/index.html
-
- Мнения: 4833
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 2:29
- Местоположение: San Diego CA
- получил Браво: 8 пъти
http://www.shorelandr.com/asp/t_boat_700.asp
http://www.shortypen.com/essays/trailers/
Няма планове,но поне снимки за идеи има колкото искаш.Плановете които намирам из нета са платени,но ще изнамеря няки подходяш и без пари тия дни.
http://www.shortypen.com/essays/trailers/
Няма планове,но поне снимки за идеи има колкото искаш.Плановете които намирам из нета са платени,но ще изнамеря няки подходяш и без пари тия дни.
Go BIG or Go Home!
http://www.motolodka.ru/boats/trailers/trailer.htm
Горе долу добро обяснение с картинки и прост чертеж.
Моста от Пежо е идеално решение. Имай предвид, че центъра на тежеста на колесар + лодка + мотор трябва да е изнесен леко напред. Около 60:40. На този от линка ми се струва, че е силно изнесен напред. Може и да бъркам, защото не знам теглото на лодката и мотора, но ако е така, това товари силно автомобила, а освен това затруднява маневрите на "ръка"
Другото, което бих те посъветвал е да направиш светлините на отделна шина, която да се сваля лесно и бързо и да пробиеш капачките на главините и да монтираш гресьорки. Това ще ти позволи да вкарваш колесара във водата без проблеми
Горе долу добро обяснение с картинки и прост чертеж.
Моста от Пежо е идеално решение. Имай предвид, че центъра на тежеста на колесар + лодка + мотор трябва да е изнесен леко напред. Около 60:40. На този от линка ми се струва, че е силно изнесен напред. Може и да бъркам, защото не знам теглото на лодката и мотора, но ако е така, това товари силно автомобила, а освен това затруднява маневрите на "ръка"
Другото, което бих те посъветвал е да направиш светлините на отделна шина, която да се сваля лесно и бързо и да пробиеш капачките на главините и да монтираш гресьорки. Това ще ти позволи да вкарваш колесара във водата без проблеми
колесар
Здравеите, колеги.Относно изработването на колесар, това е наи- лесната операция но проблемите идват после с регистрацията,защото се минава презТЕХНОТЕСТ кадето тестващите лица имат толкова много изисквания,че по изгодно излиза да си купиш готов с регистрация.Там трябвало даже да покажеш документ че си квалифициран заварчик за да се одобрят шевовете по конструкцията, и да се сертифицира съответният колесар.Също тръбата на теглича трябвало да бъде откраи-докраи непрекъсната и на съответно разстояние от автомобила.Имаше още един куп изисквания на които домашно изработен колесар трудно би могъл да отговаря, и се почва едно ходене по мъките че аз лично предпочетъх да си взема готов.
mb
-
- Мнения: 953
- Регистриран на: Съб Дек 18, 2004 23:12
- Местоположение: sofia
- дал Браво: 17 пъти
- получил Браво: 38 пъти
Колеги много ви благодаря за полезната информация, надявам се да ми бъде от полза и да проявим достатъчно сръчност за да направиме колесара. Ако му хванем технологията няма проблем да направим и още някой друг,но не за 1000лв а за едно яко черпение или за едно кръгче с лодката. За регистрацията за сега ще караме без, само по тайните пътища, а ако не успеем да го регистрираме ще мислим за нещо фалшово.Още веднъж ви благодаря.
НАСЛУКА.
http://starividri.org/
http://www.album.bg/detelini/?page=1
http://nojove.weebly.com/index.html
http://starividri.org/
http://www.album.bg/detelini/?page=1
http://nojove.weebly.com/index.html
Re: колесар
Колега, ти да не падаш от Марс. Къв Технотест, кви пет лева? Отваряш Позвънете, купуваш най евтиното и най разбито ремарке, изхвърляш всичко освен регитрационния номер и тръбата на теглича и си праиш квото ти требе.martik написа:Здравеите, колеги.Относно изработването на колесар, това е наи- лесната операция но проблемите идват после с регистрацията,защото се минава презТЕХНОТЕСТ кадето тестващите лица имат толкова много изисквания,че по изгодно излиза да си купиш готов с регистрация.Там трябвало даже да покажеш документ че си квалифициран заварчик за да се одобрят шевовете по конструкцията, и да се сертифицира съответният колесар.Също тръбата на теглича трябвало да бъде откраи-докраи непрекъсната и на съответно разстояние от автомобила.Имаше още един куп изисквания на които домашно изработен колесар трудно би могъл да отговаря, и се почва едно ходене по мъките че аз лично предпочетъх да си взема готов.
Колегата Ghost е до болка прав. Точно така се прави. Правиш си колесара , набиваш му регистрационните номера от предварително закупеното ремарке и това е. В нашия яхт клуб имаме 4 колесара и движим с едни номера. Иначе ресьори, амортисьори , електронитове и
въобще разправиите са големи.Но трябва обезателно да са му наред светлините и да има калници и отражатели, иначе ченгетата могат да се заядат.
въобще разправиите са големи.Но трябва обезателно да са му наред светлините и да има калници и отражатели, иначе ченгетата могат да се заядат.
отг
Здравеите отново,може би сте прави но искам да ви попитам дали скоро сте минавали покраи караулката на излизане от София посока Пловдив погледнете от дясно и тогава помислете каква е тръпката колесара ти да виси паркиран на такова място.
mb
Re: отг
Ми не сме минавали, щото сме от Варна, ма нали с колегета Darmadan това ти обясняваме бе колега. Купуваш си регистрирано ремарке. С регистрационен номер, талон и набит номер на тръбата на теглича. Имаш мост от Пежо. Идеален е защото е с торсиони и не ти се налага да монтираш ресори, пружини и тем подобни глупости. Махаш номера барабар с рамката му-идеята е да запазиш номера с нита(болта) с номер. Ако номера е на задния капак - режеш и ламарината на капака заедно с номера. Махаш сандъка на ремаркето, като запазваш калниците. Остава ти рамата. Махаш моста и монтираш твоя, като внимаваш да е строго перпендикулярен. Това става като мериш разстоянието от края на тръбата на теглича до главината. Ако се наложи - удължаваш тръбата на теглича (не е препоръчително). Може да направиш и нова рама, важното е да ползваш тръбата на теглича от старото ремарке. Добре е и да му махнеш старото окабеляване и да дръпнеш нови кабели. Куплунзите на ремаркето и колата ги свържи по евро стандарта, та да нямаш ядове, ако се наложи да дърпаш колесара с друга кола. Задължително поставяш отзад два триъгълни червени светлоотражателя, отпред два кръгли жълти и отстрани по две светлоотражателни лепенки. Всички светлини на ремаркето да са "шест", включително и осветлението на номера. Ми това е в общи линии. Имаш си колесар, с набит номер на рамата, с регистрационен талон, гражданска отговорност задължително. Освен това трябва да му платиш данъка и да го прекараш на редовен технически преглед в някой от сервизите. Ако има нещо питай.martik написа:Здравеите отново,може би сте прави но искам да ви попитам дали скоро сте минавали покраи караулката на излизане от София посока Пловдив погледнете от дясно и тогава помислете каква е тръпката колесара ти да виси паркиран на такова място.
Тия дето са ги арестували са най вероятно без гражданска или без преглед,
Забравих да кажа, че с такова ремарке повече от 6 -7 години си джиткам из хубавата татковина. Проверявали са ме поне 30 пъти. Глобиха ме само веднъж, щото не ми светеше единия габарит. Само 2-3 пъти са ми сверявали номера от талона с този на рамата на ремаркето. През това време смених три лодки и три пъти го преправях.
-
- Мнения: 4833
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 2:29
- Местоположение: San Diego CA
- получил Браво: 8 пъти
Я си кажи адреса във Варна да променим нещата.
Майтап няма.От всички тия изисквания,човек може да го заболи главата.Таралясници на по 20 години с технически прегледи,а те се заяждат за дреболии.Мен са ме глобявали,че тегля двуостна каравана около 7 метра без книжка.Нито на преглед сам я минавал,нито застраховка са имал................Както и да е.Цялата каравана я бяхме купили за около 1000 лева.Това ми е и идеята.Провери за колко можеш да си намериш разбита каравана,изгоряла,изоставена........сритай и пласмасата и ползвай колесара който ще е с номера,но гледай да е с документи цялата работа.
Майтап няма.От всички тия изисквания,човек може да го заболи главата.Таралясници на по 20 години с технически прегледи,а те се заяждат за дреболии.Мен са ме глобявали,че тегля двуостна каравана около 7 метра без книжка.Нито на преглед сам я минавал,нито застраховка са имал................Както и да е.Цялата каравана я бяхме купили за около 1000 лева.Това ми е и идеята.Провери за колко можеш да си намериш разбита каравана,изгоряла,изоставена........сритай и пласмасата и ползвай колесара който ще е с номера,но гледай да е с документи цялата работа.
Go BIG or Go Home!
PENN написа:Я си кажи адреса във Варна да променим нещата.
Хе хе. Пенн, за теб винаги ама на лично, щото не се знае кой още чете тоя форум.
Идея си нямаш колко е тъпо. Например - Даже и да си минал ТЕХНОТЕСТ, във Варна няма да ти регистрират ремаркето Щото така. Щото е Варна и изобщо щото. Мои познати минаха Технотест. След това в Търговище регистрираха колесара на името на техен познат, прехвърлиха го при нотариус и след това го регистрираха във Варна вече. Така можело щото имало вече талон. Да се смееш ли да плачеш ли..PENN написа:Майтап няма.От всички тия изисквания,човек може да го заболи главата.Таралясници на по 20 години с технически прегледи,а те се заяждат за дреболии.Мен са ме глобявали,че тегля двуостна каравана около 7 метра без книжка.Нито на преглед сам я минавал,нито застраховка са имал................Както и да е.Цялата каравана я бяхме купили за около 1000 лева.Това ми е и идеята.Провери за колко можеш да си намериш разбита каравана,изгоряла,изоставена........сритай и пласмасата и ползвай колесара който ще е с номера,но гледай да е с документи цялата работа.
-
- Мнения: 4833
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 2:29
- Местоположение: San Diego CA
- получил Браво: 8 пъти
Талона ми беше в Михаиловград,караваната я купих от Ямбол,собственика живееше в Люлин някъде,дърпам я със софийски jeep,спират ме в Русе идвайки от Плевен,в колата сме софиянец,бургазлия,пловдовчанин и една плевенчанка.............талон нямам,застраховка също,категория нямам за теглене на това нещо,спирачки нямаше/с Нисан Патрол обаче нямам нерви....../и глоба 20 лева.Е спрях на около 80 метра след палката на ченгето и се наложи да връщам на заден със скорост,та видя,че нямам проблем да си я въртя както искам,но само като спрях и му казах ПРЕДАВАМ СЕ ЦЕЛИЯ и те умряха от смях и мъка.С тая каравана сам вдигал 130 като ни ме стреляха в една гора между Търговище и Разград.Ма и това не е интересно.По важното е,че на това ако му се изрита пласмасата ще е достатъчно голямо,здраво и удобно за качване даже и на пласмасова ЯЛ-6.
За Варна ми е ясно-половината сам Ваненец,но все се чудя коя половина ми се пада........Все е сложно някак си,все да са с г..а напред
За Варна ми е ясно-половината сам Ваненец,но все се чудя коя половина ми се пада........Все е сложно някак си,все да са с г..а напред
Go BIG or Go Home!
питане
някои има ли представа какви са изискванията за ремарке (за техно теста) имам приятел които има оригинален колесар и в талона пише ремарке за лодка?за трабата и номера го разбрах ама нали в талона ще пише туристическо ремарке