Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Бърка ме, защото избягахте много от темата - главно заради твоите противоречиви твърдения (върни се нагоре и си прочети писаниците), както и поради факта, че явно живееш за да спориш, независимо дали си прав, или не. Извърташ чуждото мнение така, че да изкараш "опонента" си невежа, и всичко това не знам защо се прави - има ли някаква полза, поука или смисъл от всичките тези излияния? От съпорта на Меркюри са написали само една формула, сравнено с цялата тази драма, която се разиграва вече трета страница... Всеки е грамотен да си я разчете и да прецени дали лодката му върви добре с този винт, и в каква посока да търси проблеми. И аз няма да се обаждам повече. Поздрави и наслука!
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Здравейте отново . Днес инсталирахме лодката върху колесаря.Тъй като досега не съм се сблъсквал с такава инициатива, имам няколко въпроса: 1.Тъй като на колесаря има две двойки с ролки, как е правилното им поставяне - трябва ли да са нивелирани по дължината на лодката?
2.Така , както опират носовите ролки на носа на лодката, правилно ли е? Трябва ли да се пуснат нагоре или надолу?
3. Баланса върху лапата на теглича знам, че трябва да е =15кг, но в момента ще я транспортирам без двигател, може ли да е малко повече, за да не местя пак ролките? (в момента е около 30-35 кг, но като монтирам двигателя, ще се променят нещата). На задната напречна греда на колесаря има една опора, не съм я снимал но е там( за да избегна нататъшни коментари го казвам). Трябва ли да монтирам допълнителна разпънка, или двигателя ще може да се транспортира изправен на транцевата дъска? Мисля, че нямам повече въпроси, но това е защото знам малко . Благодаря предварително:)
https://drive.google.com/file/d/0B8k6GO ... sp=sharing
2.Така , както опират носовите ролки на носа на лодката, правилно ли е? Трябва ли да се пуснат нагоре или надолу?
3. Баланса върху лапата на теглича знам, че трябва да е =15кг, но в момента ще я транспортирам без двигател, може ли да е малко повече, за да не местя пак ролките? (в момента е около 30-35 кг, но като монтирам двигателя, ще се променят нещата). На задната напречна греда на колесаря има една опора, не съм я снимал но е там( за да избегна нататъшни коментари го казвам). Трябва ли да монтирам допълнителна разпънка, или двигателя ще може да се транспортира изправен на транцевата дъска? Мисля, че нямам повече въпроси, но това е защото знам малко . Благодаря предварително:)
https://drive.google.com/file/d/0B8k6GO ... sp=sharing
- ...
-
- IMG_20190711_151147 - Copy.jpg (167.29 KiB) Преглеждано 3792 пъти
Последно промяна от Sardaesox на Чет Юли 11, 2019 16:35, променено общо 2 пъти.
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Малко опресняване - теста на лодката беше проведен в Поморие. Представи се отлично, с изключение на едно сгъване на носовите дъски при по-рязко изрязване на газта - предположението е, че не беше напомпана добре, както и кила и това е спомогнало за инцидента. За щастие - нищо повече не се случи (предстои пренареждане на дъното и оглед за евентуална грешна сглобка) - теста беше проведен със Suzuki DF20, със иноксов пропелер, стъпка 10. Още на 1/4 от максималната газ, при около 16-17 км/ч , лодката излиза на глисаж като на моменти минава 31 км/ч (без да е навита газта докрай) , но тук вече ще се повторя - в морето повече от 25км/ч не ми трябва, а при тази конфигурация 20 кс двигател напълно удволетворява изискванията. Над 25 км/ч започва да друса , подскача и т.н., и пътуването става некомфортно, (морето почти никога не е гладко, особено през лятото, и осибено следобед ). Относно колесаря -налага се поставяне на още една ролка, вместо опората на транеца, защото при пускане се получава неприятно триене в гредата с номера и светлините (не ги свалихме , за да не топим излишно колесаря на този слип, но така или иначе ще се наложи някой ден). Относно ролката, ще съм благодарен на съвети от къде и каква - трябва ми такава, която освен за спускане, едновременно с това да подпира и транеца при транспорт - тази "оригиналната" не Вени Трейлърс е недомислена нещо. И малко снимки .
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Темата отива към позавършване с няколко въпроса - двигателя, който взех е Mercury F20 EFI - в момента той беше най-оптималния вариант като цена - качество. В допълнение за статистиката - със стоков винт, 5 човека по 90 кг и багажец около 30 кг, лодка Mercury Heavy Duty 415, оборудвана с гореспоменатия двигател излиза лесно на глисаж при гладко море - повече не ми трябва откъм мощност . Двигателя не съм го теглил колко тежи, но сам го вадя от багажника и го закачам на транеца. Мисля, че е около 45-47 кг. За колесаря имам малко въпросителни - конструкцията му е такава, че трябва да се сваля гредата със светлините и номера. Искам да преправя системата, като "обърна" буксата откъм страната на теглича, и сложа LED светлини. Въпроса ми е - мога ли да сложа LED крушки в настоящите кутии на светлините, и да ги херметизирам някак, с цел потапяне в морето без проблеми? Относно риболова - вчера следобед "клатих" около 2 часа между о-в Св. Анастасия и Нефтения терминал над някакви гъсти пасажи(наблюдавани с Lowrance Elite4 chirp) , но нищо . Благодаря на отзовалите се по темата!
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Дай снимки на колесара,де! И за Меркюри се чудех,що отначало не се насочи към него,хем си от около Бургас и вносителя е име? Комбинацията е перфектна и 20години няма да имаш грижи!
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Благодаря!На колесаря нямам снимки, но е стандартен на Венитрейлърс за надуваема лодка. На Брендеруп например не се сваля гредата, но няма за "меки" лодки. По отношение на грижите внасям лека корекция - вчера я зае@ах на паркинга напомпена , и макар че беше с платнище отгоре (черно) днес следобед я сварвам със спаднал ляв борд ... Разлепена отгоре задна тапа на борда, сега съм болен направо...
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
- Риболов: спининг
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 221 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Ти хипалонова ли взе или ПВЦ , щото ако е хипалон отивай да дириш гаранцията .Sardaesox написа:Благодаря!На колесаря нямам снимки, но е стандартен на Венитрейлърс за надуваема лодка. На Брендеруп например не се сваля гредата, но няма за "меки" лодки. По отношение на грижите внасям лека корекция - вчера я зае@ах на паркинга напомпена , и макар че беше с платнище отгоре (черно) днес следобед я сварвам със спаднал ляв борд ... Разлепена отгоре задна тапа на борда, сега съм болен направо...
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Шок,мислех хипалона за дълголетен и безпроблемен?gele kapaciteto написа: Ти хипалонова ли взе или ПВЦ , щото ако е хипалон отивай да дириш гаранцията .
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Мислех тези лодки за безпроблемни! Моя колесар е преправян за по-удобно пускане,ще го снимам за да видиш дали може да се направи така и при теб!Sardaesox написа:.. Разлепена отгоре задна тапа на борда, сега съм болен направо...
- makiavelli
- Мнения: 292
- Регистриран на: Нед Ное 06, 2005 15:22
- Местоположение: София
- дал Браво: 1 път
- получил Браво: 9 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Гредата трябва да се сваля преди пускане на лодката! При всички колесари е така, без гредата не може да се направи първоначална регистрация на колесара, след регистрация, варианти бол! Лодката може и да е от хипалон, но много отдавна няма качествата на предшественика си Куиксилвър, за съжаление, особено при цената си.
П.С. Относно светлините, да, може да се сложат LED стопове, но не да си ги правиш ти, а да си ги купиш(примерно от Вени трейлърс). Трябва малко корекция по окабеляването и свързването!
П.С. Относно светлините, да, може да се сложат LED стопове, но не да си ги правиш ти, а да си ги купиш(примерно от Вени трейлърс). Трябва малко корекция по окабеляването и свързването!
Все по-болен на тема Риболов!!!
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Не знаех и съм изненадан,че тапите са лепени а не се разглобяват,като при нормалните лодки!makiavelli написа:Лодката може и да е от хипалон, но много отдавна няма качествата на предшественика си Куиксилвър, за съжаление!
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Всъщност, оказа се, че швабата ме е излъгал. Публикувам част от обявата му за разяснение.
Лодката се оказа PVC, което в никакъв случай не я прави лоша, но ме дразни превъзвишената репутация на "коректните германци", (тоя е истински шваба), а не натурализиран. Успокоение дойде малко след разговор с Киро (Варна), който каза, че без проблем ще я направят с Евстати. Изплюла е задната тапа (с която завършва борда отзад), от горната си част около 15 см има отлепено. По другите балони, доколкото виждам, няма поражения. Там си е намерила "отдушник". Озадачен съм от това, че Mercury marine пишат thermal - velded, демек бордовете са лепени термично, но явно не навсякъде. Това е.
Лодката се оказа PVC, което в никакъв случай не я прави лоша, но ме дразни превъзвишената репутация на "коректните германци", (тоя е истински шваба), а не натурализиран. Успокоение дойде малко след разговор с Киро (Варна), който каза, че без проблем ще я направят с Евстати. Изплюла е задната тапа (с която завършва борда отзад), от горната си част около 15 см има отлепено. По другите балони, доколкото виждам, няма поражения. Там си е намерила "отдушник". Озадачен съм от това, че Mercury marine пишат thermal - velded, демек бордовете са лепени термично, но явно не навсякъде. Това е.
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Лодката е отремонтирана, благодарение на професионалната бърза намеса на групата на Евстати и Киро от Кичево - Варна! Хронология на проблема : закупена от натурален немец с твърдение, че е хипалон (впоследствие се оказва PVC, което е много добре, ще поясня защо). Немеца удря задния ляв борд в района около тапата, вследствие на което свръзката се компроментира, информацията ми е спестена (това също се оказва, че е много добре). При пренапомпването от загряването на слънце избива точно това място, действайки като предпазен клапан . Което е много добре, защото иначе щяха да приплъзнат доста шевове по цялата лодка, или да изплюе нейде в морето, което хич не е добре. Тия дни ще изпробвам отново лодката . За Trofei - качвам снимка на колесаря, тъй като ми беше обещал снимка на неговия реконструиран, за да не се сваля задната греда.
- ...
-
- IMG_20190731_191152.jpg (83.75 KiB) Преглеждано 3420 пъти
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Твоя колесар е по-олекотен и не знам дали може да се приложи това?
Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?
Добре се е получило - тази рама с киловите ролки кой я прави (Въпросът ми основно е, откъде да са купувани ролките)? Като гледам, е телескопична. Остава въпросът със светлините - как да ги херметизирам, за да не влиза вода при стоповете. Ако го измисля, мога да сложа още две двойки ролки като тия моите шарнирно, и на мястото на средната подпора трябва да измисля такава ролка, която хем да подпира транеца, хем да го играе и ролка, когато трябва. Идеята ми е направо да вкарвам колесаря, в момента спирам до брега, изприпквам отзад и свалям гредата, местя буксата назад и спускам тая досадна подпора. Не е кой знае какво, но по-добре ще е без тия гимнастики. А по темата - втори път влизам с ремонтираната лодка, и е направо супер! Вчера 15 дракона и 3 меджида, но днес вече и 1 кг едър сафрид , Маслен Нос. Сафрида е доста разпръснат на малки пасажи, но все пак го има. Връщам се на един проблем с лодката, който ме тормози още отначало. Значи - помпя си я до 0.25 bar ,колко си пише на вентилите, но пак на моменти когато се удари в по-остра вълна с висока скорост, киловата дъска и следващата (те нямат стрингери) се сгъват като книга , ама с ръба нагоре. Успявам да хвана момента преди да пречупи носа надолу, но тоя момент е доста неприятен..