За 200-250 кг лодка дори ел.двигател с тяга 55Lbs ще ти бъде напълно достатъчен за тролинг. Моята лодка е РИБ 4,70 и тежи 240 кг без извънбордовия двигател, резервоарите, акумулаторите и всичко останало (общо заедно с двама човека на борда става около 600 кг). Ползвам два полутягови акумулатора на Монбат 12V72Ah по 15 кг и ми стигат за 6-7ч тролинг със скорост 3 км/ч. Максималната скорост, която достигам с електричката е 4 км/ч, но при това натоварване акумулаторите заминават много по-бързо а 3 км/ч си е идеална скорост за тролинг в язовир.ribok написа:Привет на всички.
...Лодката е около 200-250 кг и за мен е от значение какъвто и да е модела, да върши работа.Единственно ми трябва
да със remote conrtol или steering system, без значение къде ще е монтиран,защото облегалката ми е изнесена доста назад
и ще пречи.Разглеждал съм тези на Minn Kota i MotorGuide, но знаех, че освен всичките им екстри,и те могат да дадат скорост
за тролинг..
Ел. двигател за тролинг?
- promarine
- Търговец
- Мнения: 1074
- Регистриран на: Пон Май 11, 2009 19:24
- Риболов: Тролинг, джигинг и подводен
- Местоположение: Варна
- дал Браво: 55 пъти
- получил Браво: 190 пъти
- Обратна връзка:
Re: Ел. двигател за тролинг?
Re: Ел. двигател за тролинг?
Благодаря отново на 'Promarine' за споделеният практически опит.
По всичко личи,че моделите на 'MotorGuide' и 'Minn Kota' вземат превес по отношение
на нашите язовири, имайки в предвит, че повечето са затворени и тихи.
По отношение на забраната за яз.Тича, вече предложих на познат от Търговище да се
обмисли комбинация от две батерии+компактен агрегат в лодката. Така би си спестил
разхождането за зареждане. Според него в 'Тича' не можеш да влезеш с монтиран ДВГ.
По всичко личи,че моделите на 'MotorGuide' и 'Minn Kota' вземат превес по отношение
на нашите язовири, имайки в предвит, че повечето са затворени и тихи.
По отношение на забраната за яз.Тича, вече предложих на познат от Търговище да се
обмисли комбинация от две батерии+компактен агрегат в лодката. Така би си спестил
разхождането за зареждане. Според него в 'Тича' не можеш да влезеш с монтиран ДВГ.
Re: Ел. двигател за тролинг?
Човека се бърка със 8-10 ач акумулаторче със 40-45 ампера стартов токValio Ludoto написа:Те такова животно пък къде видя......защото звучи извънземно, дори Литиев акумулатор тежи повече от 1.5кг за 45 Аh. и моля означението за капацитет е Ah- Амперчас, ампер е съвсем друго нещо.Тодор Василев написа:Моя съвет е да се разровиш за акумулатори вече има такива че 45ампера на 12 волта тежат по 1.5кг
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
- Риболов: спининг,тролинг
- Местоположение: гр.Шумен
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 18 пъти
Re: Ел. двигател за тролинг?
Не е лошо да се замислите колко сме назад с оловните акумулатори.Съвсем проста сметка- 40 литиеви елемента 18650 с капацитет 3.4 ah всеки и напрежение, 4.2v правят пакет от 34ah и напрежение 16.8v.При тегло 47.5гр на елемент имаме цели 1900 грама.Контролер 80гр и кутия.Така при тегло около 2кг имаме акумулатор с разряден ток 50 ампера 35ah.
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
- Риболов: СЕНЧЕСТ
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 12 пъти
Re: Ел. двигател за тролинг?
Гн. Валю
Виждам че разбираш от ампери би ли обяснил какво значи 45 амперчаса на практика.
Виждам че разбираш от ампери би ли обяснил какво значи 45 амперчаса на практика.
-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Вто Мар 13, 2007 13:51
- Местоположение: Търговище
- получил Браво: 1 път
Re: Ел. двигател за тролинг?
Математически и теоретично , ама само така , даден консуматор 1 ампер ще работи 45 часа.На практика едва ли ще се случи.Може би устройството ще работи нормално поне според мен най много 30-35часа.
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
- Риболов: спининг,тролинг
- Местоположение: гр.Шумен
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 18 пъти
Re: Ел. двигател за тролинг?
На практика се получава така защото много малко зарядни устройства могат да заредят един акумулатор на 100% без да го презаредят.Аз лично съм тествал при сваляне на акумулатора от автоматичното зарядно събра още 7ah с микропроцесорното.Освен това много често акумулаторите се оказват с много по малък капацитет от заводския.Все пак нещата стареят дори на рафта в магазина.
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: Пон Фев 18, 2013 18:19
- Риболов: Тролинг, спининг и подледен
- Местоположение: Мордор (София)
- получил Браво: 2 пъти
Re: Ел. двигател за тролинг?
Г-н Василев, не мисля че тук е мястото да изнасям лекции във връзка със електро химични източници на електричен ток, също не съм убеден че заслужавам ироничното Ви отношение към моето име. Тези които ме познават, знаят с какво се занимавам, а именно акумулатори, в тази връзка, имам стартерни Литиево-йонни за мотори, и наистина са леки, но чак толкова както се изразихте Вие 45Ah да тежи 1,5 кг. няма.
Що се отнася до зарядните устройства, всяко едно любителско зарядно не може да тръгне да зарежда дълбоко разредена батерия, и никога неможе да зареди батерията на 100%. Но пък и за това са евтини, всяко едно зарядно за професионална употреба е друго нещо.
Що се отнася до зарядните устройства, всяко едно любителско зарядно не може да тръгне да зарежда дълбоко разредена батерия, и никога неможе да зареди батерията на 100%. Но пък и за това са евтини, всяко едно зарядно за професионална употреба е друго нещо.
ТЕАМ Master Fishing
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
- Риболов: спининг
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 221 пъти
Re: Ел. двигател за тролинг?
Гн.Вальо - ама моля ви се , много добре си се обажда , точно - " НЕ на МЯСТО " естествено
И понеже усещам че ще останете " Неразбран " не е зле да му го нарисувате
И понеже усещам че ще останете " Неразбран " не е зле да му го нарисувате
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
- Риболов: СЕНЧЕСТ
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 12 пъти
Re: Ел. двигател за тролинг?
Валио(написал съм го както го чета )без никаква ирония
Има едни акумулатори ред бокс се казват разгледаи ги.
И ми кажи кои акумулатор оловен има такива свойства .
И ако може да обясниш може и с картинки( както искат тоя лумпен Геле)
На един оловен акумулатор дето пише 45 ампер часа колко ампер часа има в него.
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: Пон Фев 18, 2013 18:19
- Риболов: Тролинг, спининг и подледен
- Местоположение: Мордор (София)
- получил Браво: 2 пъти
Re: Ел. двигател за тролинг?
Не е необходимо да ги разглеждам Ред Бокс- http://www.jc-aviation.com/aircraft_bat ... A_12V.html
разгледай ги ти, 30Ah тежи 16кг. Що се отнася до кой оловно киселинен акумулатор има такива свойства- http://www.unipower.com/products/media/ ... 0G16EP.pdf разгледай тези батерии 42Ah 14.9кг. 2600А стартов ток, аз ползвам такава за сонара - 16Ah - друг е въпроса че цената и е 380лв. с ДДС, AGM PL- pure lead, използват се и в стартерни устройства, пиков стартов ток е 1600А при тегло 6.1 кг.
що се отнася до един акумулатор 45Ah, произведен от реномиран производител, определено има над 45 Ah, освен това RC-reserve capacity е налично, и отговаря на спецификациите. При подбирането на батерия за ел.мотор, е важно да се познава закона на Ом, начина на изчисление на необходимия капацитет е следния:
W-Ват
V-Волт
A- Ампер
T- време- часове желана автономност.
W / V = A * T резултата се умножава по застраховащ фактор- той варира спрямо спесификацията на батерията за дълбок разряд, масово използваните батерии са със фактор 1.7, и резултата е следния:
300W консумация/ 12V=25A* 8 часа тролинг= 200Ah
това би бил резултата, ако мотора е постоянно на пълна мощност, но всички знаем че не винаги е така. Препоръчително е в лодките да се ползват AGM батерии, тъй като няма никаква опасност от теч на електролит, и способността им за дълбок разряд и лесен заряд, е за предпочитане.
разгледай ги ти, 30Ah тежи 16кг. Що се отнася до кой оловно киселинен акумулатор има такива свойства- http://www.unipower.com/products/media/ ... 0G16EP.pdf разгледай тези батерии 42Ah 14.9кг. 2600А стартов ток, аз ползвам такава за сонара - 16Ah - друг е въпроса че цената и е 380лв. с ДДС, AGM PL- pure lead, използват се и в стартерни устройства, пиков стартов ток е 1600А при тегло 6.1 кг.
що се отнася до един акумулатор 45Ah, произведен от реномиран производител, определено има над 45 Ah, освен това RC-reserve capacity е налично, и отговаря на спецификациите. При подбирането на батерия за ел.мотор, е важно да се познава закона на Ом, начина на изчисление на необходимия капацитет е следния:
W-Ват
V-Волт
A- Ампер
T- време- часове желана автономност.
W / V = A * T резултата се умножава по застраховащ фактор- той варира спрямо спесификацията на батерията за дълбок разряд, масово използваните батерии са със фактор 1.7, и резултата е следния:
300W консумация/ 12V=25A* 8 часа тролинг= 200Ah
това би бил резултата, ако мотора е постоянно на пълна мощност, но всички знаем че не винаги е така. Препоръчително е в лодките да се ползват AGM батерии, тъй като няма никаква опасност от теч на електролит, и способността им за дълбок разряд и лесен заряд, е за предпочитане.
ТЕАМ Master Fishing
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: Пон Фев 18, 2013 18:19
- Риболов: Тролинг, спининг и подледен
- Местоположение: Мордор (София)
- получил Браво: 2 пъти
Re: Ел. двигател за тролинг?
Определянето на капацитета на батерията е в следствие на определените стандарти за капацитет:
К-5 - стандарт за задвижващи батерии.
К-20 - стандарт за стартерни батерии.
К-100 - стандарт за стендбай батерии.
Какво представлява стандарта- пример: К-20 е разряден тест, със товар 1/20 от капацитета на батерията, за 20 часа, тоест - 100Ah акумулатор се разрежда с 5 ампера за 20 часа, на двадесетия час, напрежението трябва да бъде над 10.5V, след това се прави тест за RC резервен капацитет, след двадесетия час се прилага товар от 25А до достигане на напрежение 10.5V времето в минути е резервния капацитет. Трябва да се има предвид, че за да е верен теста, околната температура трябва да е 20С, също така се взема предвид SOH-state of health и SOC-state of charge на батерията.
Тоест, един 45Ah акумулатор, при разряд с 2.25А за 20 часа, ако напрежението е по-високо от 10.5V, при всички случаи е с такъв капацитет.
Ако обаче, напрежението достигне 10.5V- образно казано на 16-я час, то батерията ( ако е експлоатирана) има наличен капацитет от 80% от заложения първоначално, тоест-36Ah.
Ако има нещо неясно, мога да продължа да обяснявам, но когато имам повече време.
К-5 - стандарт за задвижващи батерии.
К-20 - стандарт за стартерни батерии.
К-100 - стандарт за стендбай батерии.
Какво представлява стандарта- пример: К-20 е разряден тест, със товар 1/20 от капацитета на батерията, за 20 часа, тоест - 100Ah акумулатор се разрежда с 5 ампера за 20 часа, на двадесетия час, напрежението трябва да бъде над 10.5V, след това се прави тест за RC резервен капацитет, след двадесетия час се прилага товар от 25А до достигане на напрежение 10.5V времето в минути е резервния капацитет. Трябва да се има предвид, че за да е верен теста, околната температура трябва да е 20С, също така се взема предвид SOH-state of health и SOC-state of charge на батерията.
Тоест, един 45Ah акумулатор, при разряд с 2.25А за 20 часа, ако напрежението е по-високо от 10.5V, при всички случаи е с такъв капацитет.
Ако обаче, напрежението достигне 10.5V- образно казано на 16-я час, то батерията ( ако е експлоатирана) има наличен капацитет от 80% от заложения първоначално, тоест-36Ah.
Ако има нещо неясно, мога да продължа да обяснявам, но когато имам повече време.
ТЕАМ Master Fishing
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
- Риболов: спининг
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 221 пъти
Re: Ел. двигател за тролинг?
Аз сметам че беше напълно изчерпателен
И все пак ако нема картинка предполагам ще последват въпроси относно " Закона на Ом за част от веригата - Па и за цЕлата верига "
п.п. Като цяло на Гу-син Василев най вероятно му бега 3-тия закон на Кирхов , ама трбе да се чете
п.п. Успех и На-слука , рибата тръгна ( по асфалта )
И все пак ако нема картинка предполагам ще последват въпроси относно " Закона на Ом за част от веригата - Па и за цЕлата верига "
п.п. Като цяло на Гу-син Василев най вероятно му бега 3-тия закон на Кирхов , ама трбе да се чете
п.п. Успех и На-слука , рибата тръгна ( по асфалта )
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
- Риболов: СЕНЧЕСТ
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 12 пъти
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Чет Дек 02, 2010 10:58
- Местоположение: София
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 1 път
Re: Ел. двигател за тролинг?
Спора ви влезна в една безмислена спирала. Нямало 1.5 кг 45 Ah литиев акумулатор. Няма, но около 2 кг има и тези 4-500 г. са голям проблем. В същото време мъкненето на оловните топузи не е проблем. Както казваме ние българите: ефтини на брашното - скъпи на триците.
По-горе Светослав е дал един пример за литиев акумулатор с клетки свързани по схема 4S10P. Това е акумулатор с номинално напрежение 14,8 V, а не 12V като на оловните. Той е с около 20% по добър от оловния си аналог.Иначе казано е близък до 45 Ah оловен дето го дъвчеме.И това под 2 кг.Въпросното акумулаторче от 40 клетки 18650 има размери 65х144х90мм, което са точно габаритите на един 7 до 9 Ah гелов акумулатор на 12V.
Вальо пише, че ползва за сонара 16 Ah батерия за 380лв.За малко повече пари може да се обзаведе с литиева батерия 26 до 29 Ah с по-горните размери.
Но ако ще се троли най-подходящи са LiFePO4 - има клетки до 1000Ah , държат високи токове и до 7000 цикъла за последните модели.Такъв един 100Ah e 14кг.
Лично аз имам 140Ah литиево полимерен акумулатор. Има размери 25х19х11см и тежи 10,9кг. Оловния му аналог е 172Ah .
По-горе Светослав е дал един пример за литиев акумулатор с клетки свързани по схема 4S10P. Това е акумулатор с номинално напрежение 14,8 V, а не 12V като на оловните. Той е с около 20% по добър от оловния си аналог.Иначе казано е близък до 45 Ah оловен дето го дъвчеме.И това под 2 кг.Въпросното акумулаторче от 40 клетки 18650 има размери 65х144х90мм, което са точно габаритите на един 7 до 9 Ah гелов акумулатор на 12V.
Вальо пише, че ползва за сонара 16 Ah батерия за 380лв.За малко повече пари може да се обзаведе с литиева батерия 26 до 29 Ah с по-горните размери.
Но ако ще се троли най-подходящи са LiFePO4 - има клетки до 1000Ah , държат високи токове и до 7000 цикъла за последните модели.Такъв един 100Ah e 14кг.
Лично аз имам 140Ah литиево полимерен акумулатор. Има размери 25х19х11см и тежи 10,9кг. Оловния му аналог е 172Ah .
Ocean Kayak Torque